جهان اسلام

افراطی‌های پاکستان خواهان کمک به عربستان در حمله به یمن

دهها معترض پاکستانی وابسته به گروههای تندرو سنی با حضور در خیابان‌ها، از دولت این کشور خواستند بر درخواست عربستان سعودی برای کمک نظامی در یمن تجدید نظر کند

 

دهها معترض پاکستانی وابسته به گروههای تندرو سنی با حضور در خیابان‌ها، از دولت این کشور خواستند بر درخواست عربستان سعودی برای کمک نظامی در یمن تجدید نظر کند.

رژیم سعودی رهبری ائتلافی متشکل از کشورهای عربی را برای حمله به یمن بر عهده دارد از کشور پاکستان خواسته است کشتی‌ها، هواپیما‌ها و نیروهای خود را در این نبرد ارائه کند اما پارلمان پاکستان این درخواست را رد کرده است.

گروه‌های مختلف تندرو پاکستان که در این تظاهرات پلاکارد‌ها و پرچم‌های احزابشان و تصاویر سلمان بن عبدالعزیز پادشاه سعودی را در دست داشتند از این تصمیم پارلمان انتقاد کردند و بیش از دو هزار معترض وابسته به گروه‌های اهل سنت و الجماعت (ASWJ)، جماعت اهل حدیث، جماعت الدعوه(JUD) و دیگر گروه‌های سنی در یکی از خیابان‌های اصلی کراچی حضور یافتند.

«احمد لدهیانوی» رهبر گروه اهل سنت و الجماعت در این خصوص گفت: عربستان سعودی دوست پاکستان است. این کشور در زمان دشواری‌ها به پاکستان کمک کرده است. امروز عربستان با زمان دشواری مواجه و خواستار کمک پاکستان است و بنا بر این پاکستان باید کمک بدون قید و شرط خود را به عربستان ارائه كند.

«نواز شریف» نخست وزیر پاکستان روز پنج‌شنبه در رأس هیئتی بلند پایه برای گفتگو درباره اوضاع یمن به عربستان سعودی رفت.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا