جهان اسلام

آمار نگران کننده افزایش مصرف موادمخدر در ایران ، به ویژه در بین زنان

ماده مخدری جدید و صنعتی به اسم گل بسیاری از زنان و دختران ایران را آلوده کرده است

 

ماده مخدری جدید و صنعتی به اسم گل بسیاری از زنان و دختران ایران را آلوده کرده است.

این مخدر روانگردان که به گل معروف شده است در گونه روغنی آن ١٠٠ تا ١٥٠ برابر حشیش اعتیادآور است.

سعید صفاتیان رئیس کارگروه کاهش تقاضای اعتیاد کمیته مبارزه با مواد مخدر مجمع تشخيص مصلحت نظام ایران درباره افزایش مصرف گل در میان دختران و زنان ايرانى گفت: ما در این زمینه آماری نداریم اما گزارش‌های میدانی ما این موضوع را تأیید می‌کند.

براساس آمارها یک‌میلیون و ٣٢٥ هزار نفر فرد معتاد در کشور شناسایی شده است و براساس نظر کارشناسان، آمار زنان مصرف‌کننده موادمخدر و روانگردان‌ها در کشور روزبه‌روز در حال افزایش است.

طبق آمار ستاد مبارزه با موادمخدر، که برگرفته از آمارهای پزشکی‌قانونی است، ٢٧٩ زن معتاد درسال ٩٣ جان خود را از دست داده‌اند که این آمار بسیار نگران‌کننده است چرا که نسبت به سال ٩٢ این آمار ٣٣درصد رشد دارد. 

دکتر صفاتیان همچنين بيان داشت: از آنجا که تعداد مراکز و تنوع مواد روانگردان و مخدر در میان زنان در چندسال گذشته بیشتر شده است، متأسفانه آمار مصرف این مواد و اعتیاد زنان نیز افزایش چشمگیری داشته است. اغلب دختران ١٦ تا ١٧ ساله گرایش زیادی به موادمخدر و روانگردان‌ها دارند.

وی همچنین به توزیع موادمخدر در آرایشگاه‌ها، سالن‌ها و باشگاه‌های ورزشی ویژه بانوان اشاره کرد و درباره علل گرایش زنان و دختران به مواد مخدر گفت: مشکلات شخصیتی، اضطراب، بیماری‌های جسمی، شکست تحصیلی و عشقی و تحت‌فشاربودن از سوی خانواده یا مسئولیت‌پذیرنبودن خانواده‌ها در قبال فرزندانشان از جمله دلایل گرایش زنان و دختران جوان ایران به مواد مخدر همچون گل و حشيش است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا