جهان اسلام

بیش از ۱۱۵ کودک یمنی ، قربانی حملات سعودی ها

سازمان یونیسف اعلام کرد، در تجاوز عربستان به یمن که از 26مارس یا 6 فروردین علیه این کشور به راه افتاد ، دست کم 115کودک کشته شدند

 

سازمان یونیسف اعلام کرد، در تجاوز عربستان به یمن که از 26مارس یا 6 فروردین علیه این کشور به راه افتاد ، دست کم 115کودک کشته شدند.

خبرگزاری فرانسه روز جمعه از ژنو سوییس گزارش داد ، یونیسف همچنین اعلام کرد از آغاز حملات هوایی عربستان به یمن همچنین 172کودک دچار نقص عضو و معلولیت شدند.

در همین حال ‘یوهانس ون درکلاوو’ سرپرست کمیته هماهنگی کمک های انسان دوستانه سازمان با صدور بیانیه تازه ای گفت: ادامه درگیری ها وحملات هوایی عربستان سعودی عملا در سراسر کشور یمن گسترش پیدا کرده و موجب بالارفتن روز افزون شمار تلفات غیر نظامی در این کشور شده است.

به گفته وی و به نقل از آمار دفتر هماهنگی کمک های انسان دوستانه سازمان ملل (اوچا)، درگیری های اخیر یمن از 19 ماه مارس تاکنون 1080 کشته و نزدیک به 4 هزار 500 مجروح به جای گذاشته و بیش از 150 هزار نفر از مردم این کشور را نیز آواره کرده است.

عربستان سه شنبه گذشته آتش بس و پایان بمباران هوایی اعلام کرده بود ، اما ساعاتی بعد آن را نقض و بار دیگر این حملات را از سرگرفت.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا