جهان اسلام

آخرین آمار کشته هاى تصادف های تعطیلات سال جدید در ايران

رئیس سازمان پزشکی قانونی ايران آمار كشته هاى تصادف های تعطيلات آغاز سال جديد شمسى را يك هزار و سيصد و بيست و دو تن اعلام كرد

 

رئیس سازمان پزشکی قانونی ايران آمار كشته هاى تصادف های تعطيلات آغاز سال جديد شمسى را يك هزار و سيصد و بيست و دو تن اعلام كرد.

به گزارش خبرگزاري مهر احمد شجاعی در حاشیه بیست و سومین همایش مدیران سازمان پزشکی قانونی کشور از به قطعیت رسیدن آمار تلفات حوادث رانندگی نوروز امسال و  افزوده شدن تعدادی از مجروحین حوادث رانندگی به آمار کشته شدگان خبر داد.

وی جاده های برون شهری را بیشترین محل وقوع حوادث رانندگی منجر به فوت دانست و افزود: 66.6 درصد کشته های حوادث رانندگی مربوط به جاده های برون شهری هستند، همچنین 23.8 درصد موارد فوتی در جاده های درون شهرى  بوده است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور بیشترین تعداد فوتی در بین روزهای 25 اسفند 1389 تا 15 فروردین 1390 را سیزدهمین روز فروردین دانست و گفت: بیشترین فوتیهای ناشی از حوادث رانندگی در سیزده بدر با 100 نفر کشته اتفاق افتاده است.

وی بیشترین خودروهایی که تصادف های منجر به فوت در آن اتفاق افتاده است را خودروهای سواری دانست و گفت: خودروهایی که در تصادف های بیشتر مورد استفاده قرار گرفته است با 46.3 درصد مربوط به خودروی سواری ،20.6 درصد موتورسیکلت، 4.5 درصد وانت بار ، 2.9 درصد اتوبوس و مینی بوس و 1.9 درصد کامیون، کامیونت و تریلی بوده است.

دکتر شجاعی مؤثرترین خودرو درگیر با خودرو و یا عابر پیاده متوفی را سواری ها دانست و گفت: در 36.2 درصد موارد خودرو سواری، 10.7 درصد کامیون،کامیونت و تریلی، 7.4 درصد وانت بار، 4.8 درصد موتورسیکلت و 4.8 درصد اتوبوس و مینی بوس بوده است.

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور در معرفی علت اصلی مرگ در تصادف های نوروزی امسال گفت: 52.6 درصد از افراد به دلیل ضربه به سر جان خود را از دست داده اند و 24.8 درصد در اثر شکستگی های متعدد و 8.9 درصد به دلیل خونریزی جان خود را از دست داده اند. همچنین محل فوت 51.9 درصد از افراد در محل حادثه،9.2 درصد حین انتقال به بیمارستان و محل فوت38.1 درصد از افراد در بیمارستان بوده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا