جهان اسلام

آغاز نشست سران اتحادیه ی عرب با موضوع همکاری علیه یمن

نشست سران کشورهای عضو اتحادیه عرب با هدف بررسی اوضاع منطقه و بخصوص حملات علیه یمن، بعد از ظهر روز شنبه در شهر بندری شرم الشیخ مصر آغاز شد

 

نشست سران کشورهای عضو اتحادیه عرب با هدف بررسی اوضاع منطقه و بخصوص حملات علیه یمن، بعد از ظهر روز شنبه در شهر بندری شرم الشیخ مصر آغاز شد.

مهمترین موضوع مورد نظر سران عرب در نشست دو روزه سالانه اتحادیه، تشکیل نیروی عربی مشترک و حملات علیه یمن خواهد بود.

عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر در سخنان نشست افتتاحیه اجلاس از پیشنهاد وزیران خارجه کشورهای عربی برای تشکیل نیروی عربی مشترک به منظور آنچه که مقابله با تهدیدهای امنیتی منطقه نامیده شده است، حمایت کرد.

سلمان بن عبد العزیز پادشاه عربستان هم در سخنان خود تأکید کرد که عملیات نظامی علیه یمن تا تحقق کامل اهداف آن ادامه خواهد یافت.

مقام های رژیم سعودی مدعی هستند که  این حملات در “دفاع از مشروعیت دولت” عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری فراری یمن صورت می‌گیرد.

بمباران مناطق مختلف یمن که مورد حمایت آمریکا و اسرائیل نیز قرار دارد، تاکنون آسیب های جانی و مالی گسترده ای به غیرنظامیان ساکن صنعاء و سایر شهرهای این کشور وارد کرده است.

از سوي ديگر کمیته های مردمی یمن، با ورود به استان أبین در جنوب این کشور، برای نخستین بار به ساحل آب‌های موسوم به “دریای عرب” رسیدند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا