جهان اسلام

دفاع رهبر شیعیان ترکیه از شیعیان مظلوم بحرین یمن و عربستان

رهبر شیعیان ترکیه در سخنرانی خود در مسجد زینبیه استانبول در مورد خواسته های شیعیان بحرین عربستان و یمن به اظهار نظر پرداخت.

 

رهبر شیعیان ترکیه در سخنرانی خود در مسجد زینبیه استانبول در مورد خواسته های شیعیان بحرین عربستان و یمن به اظهار نظر پرداخت.

وی افزود: رژیم بحرین اکثریت شیعه را، تنها به دلیل اینکه خواستار آزادی و دموکراسی برای مردم کشورشان هستند سرکوب میکند یا به حبس میفرستد.

اوزگوندوز اظهار داشت: بی تردید دنیا هم می داند که این مساله عقلانی نیست و حتی جوامع غربی هم این امر را یک رفتار غیرمنطقی می دانند، شما نمی توانید یک نفر را فقط به خاطر این که خواهان آزادی و دموکراسی برای مردمش بوده است، زندانی کنید.

وی در مورد یمن نیز گفت: در یمن هم شیعیان حوثی تقاضای آزادی دارند ، حوثی ها می گویند که ما در جامعه حضور داریم و تک تک افراد این کشور در بخش های مختلف دولت باید امکان فعالیت داشته باشند.

او در آخر به سراغ عربستان رفت و گفت: شیعیان در عربستانی از سوی رژیم به زندان یا اعدام محکوم میشوند تنها به جرم درخواست فرصتهای برابر و تساوی در حقوق شهروندی .  وظلم وستم به آنها همچنان ادامه دارد.

وی در آخر افزود امیدواریم که تمامی این ظلمها از بین رفته و شیعیان به حقوق حقه خود در کشورهای تند رو به عنوان یک شهروند عادی دست پیدا کنند.

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا