جهان اسلام

گسترده ترین نسل کشی در عراق در سال گذشته میلادی

یک سازمان فعال درزمینه پی گیری جنایات و کشتار جمعی، از کشته، زخمی و یا ناپدید شدن حدود 50 هزار عراقی درسال 2014 بر اثر اقدامات تروریستی و خشونت بار گروه داعش خبر داد.

یک سازمان فعال درزمینه پی گیری جنایات و کشتار جمعی، از کشته، زخمی و یا ناپدید شدن حدود 50 هزار عراقی درسال 2014 بر اثر اقدامات تروریستی و خشونت بار گروه داعش خبر داد.

سازمان موسوم به ” فعالیت مردمی – ملی ثبت انفجارهای عراق در فهرست جنایات قتل عام” (حشد) درگزارشی اعلام کرد که عراق در سال 2014، صحنه نقض بی سابقه حقوق بشر و تجاوزهای خطرناک بعد از نفوذ گروه های تروریستی به برخی از شهرهای عراق بوده است.

دراین گزارش آمده است که سلطه گروه های تروریستی بر شهر موصل در شمال عراق، آغازی برای سلسله جنایت ها و تجاوزهای کشتار جمعی درحق شهروندان بیگناه به ویژه اقلیت های نژادی ودینی بود.

سازمان حشد در گزارش خود اعلام کرد که ” آنچه درعراق روی می دهد، پس از کشتار جمعی در رواندا در سال 1994، شدیدترین فاجعه انسانی است”.

براساس این گزارش، گروه های تروریستی به طور واضح به کشتار و قتل عام اقدام کردند و به گفته شاهدان در کشتارهای اسبایکر و زندان بادوش، حتی برخی از قربانیان قبل از کشته شدن، درباره وابستگی هایشان از سوی تروریست ها مورد سوال قرار گرفتند.

دراین گزارش آمده است که فجیع بودن این اقدامات خشونت بار و جنایت ها به گونه ای بی سابقه، قوانین بین المللی را به چالش کشید و امنیت و صلح جهانی را تهدید کرد.

سازمان حشد همچنین اعلام کرد که عناصر مسلح به کشتار کامل اهالی برخی از روستاها از جمله بشير ، طوزخورماتو و روستاهای براوجلی، جرداغلی، قرناز و شاه سيوان ، در روزهای 12 و 13 ژوئن اقدام کردند.

دراین گزارش همچنین به کشتار اهالی منطقه سنجار در غرب موصل که صحنه یکی از فجیع ترین موارد کشتارجمعی بود ، اشاره شده است که طی آن حدود 6 هزار شهروند ، کشته ، مجروح و یا آواره شدند.

 سازمان عراقی حشد درگزارش خود آورده است که مسؤولان عراقی آمار دقیقی درباره تعداد قربانیان، مجروحان و ناپدیدشدگان براثر جنایت های داعش در عراق ندارند ولی آمارهای این سازمان درباره تعداد قربانیان از آغاز سال 2014 ، حدود 50 هزار نفر اعم از کشته شدگان ، مجروحان، ناپدیدشدگان و بازداشت شدگان است.

سازمان حشد از سازمان ملل متحد و جامعه بین الملل خواست که با ایفای نقش درعراق در قبال جنایت ها و اقدامات تجاوزکارانه در عراق و جنایت های ضد بشری ، تصمیمات خود را اجرایی کنند و تضمینی دهند تا همه حامیان و همکاری کنندگان با گروه های تروریستی مجازات شوند.

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا