جهان اسلام

جهان در عزای حضرت رقیه بنت الحسین سلام الله علیها

 همزمان با پنجم صفر روز جهانی حضرت رقیه بنت الحسین علیه السلام جهان شیعه یکپارچه غرق در عزا و ماتم شد.

همزمان با پنجم صفر روز جهانی حضرت رقیه بنت الحسین علیه السلام جهان شیعه یکپارچه غرق در عزا و ماتم شد.

مراسم با شکوهي با حضور بيش از 400 تن از عاشقان و پيروان اهل بيت عصمت و طهارت عليهم السلام در حرم مطهر حضرت رقيه سلام الله عليها با حضور سخنرانان و مادحین اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام برگزار گردید.

 

در کربلای معلی نیز شیعاین اهلبیت عصمت و طهارت اقدام به برپایی عزاداری بر آن بانوی سه ساله کردند.

دسته عزاداری رقیه بنت الحسین از سوی هیئت اهالی کربلای معلی با حضور علما و روحانیون، نمایندگان مراجع عظام و عموم مردم این شهر با شکوه خاصی از خیمه گاه حسینی به سمت بین الحرمین شریفین و حرم های مطهر امام حسین و حضرت عباس علیهم السلام به راه افتاد.

عزاداران با در دست داشتن بنر هایی که بر روی آنها نوشته شده بود شعائر حسینی خط قرمز ما است و همچنین بر افروختن تعداد زیادی شمع، بر روی زنده نگاه داشتن و تعظیم انواع شعائر تاکید کردند.

 

در ایام حزن و ماتم و عزای بنت الحسین علیها السلام ، دلسوختگان آن حضرت در محضر مرجعیت شیعه به سوگ نشستند و به ذکر  مصیبت پرداخته و بر مظلومیت خاندان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام گریستند.

دسته عزای دختران سه ساله نیز به مناسبت شهادت حضرت رقیه خاتون سلام الله علیها به سوی حرم کریمه اهل بیت علیهم السلام حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها روانه شد.

عزاداران همراه دسته در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها به سوگواری و عزاداری پرداختند و سپس روانه بیت مرجعیت جلیل القدر شیعه شدند و در آن جا نیز به سوگواری و عزاداری پرداختند.

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا