جهان اسلام

اعلام آمادگی فرماندهی نیروی انتظامی برای برخورد با برگزاری مراسمات مذهبی در ایران

سایت خبری پارس نیوز از آماده باش نهاد های امنیتی و انتظامی برای برخورد شدید با برگزار کنندگان مجالس مذهبی خبر میدهد .

سایت خبری پارس نیوز از آماده باش نهاد های امنیتی و انتظامی برای برخورد شدید با برگزار کنندگان مجالس مذهبی خبر میدهد .

به گزارش این سایت ، بر اساس برنامه ریزی انجام شده ، نهادهای امنیتی موظف شدند با برگزار کننده گان مراسمات مذهبی از قبیل عید الزهرا برخورد شدید کرده و ایشان را  دستگیر، محاکمه و زندانی کنند.

سایت «پارس» در ادامه گزارش خود یادآور پلپ دفاتر چند شبکه مذهبی در ایران  شده و تعطیلی دفا‌تر این شبکه‌ها را مقدمه‌ای برای برخورد شدید با برنامه «عید‌الزهرا» ارزیابی کرده است .

پلمپ حسینیه بیت العباس اصفهان ، دستگيري وشكنجه برخي خطبا ومداحان اهلبيت عليهم السلام در برخي شهرهاي ايران وهمچنین تهديد بسياري از هيئت هاي كشور در يكماه گذشته از نمونه های دیگر این اقدامات سوال برانگیز میباشد

این اقدامات در حالی صورت میگیرد که ایت الله ناصر مکارم شیرازی اخیرا به زنگ خطر وهابیت در ایران اشاره کرده است و نسبت به تغییر بافت جمعیتی و افزایش تعداد سنی ها ، خرید املاک توسط آنها و تهدیدات آنها برای شیعیان هشدار داده است . 

شایان ذکر  است مجالس مذهبي فرحة الزهرا یا همان مجالس شادي حضرت زهرا سلام الله عليها بر طبق روايات  از سنت هاي قديمي ومشهور اسلامي است و بر اساس  حديث امام حسن عسكري عليه السلام از زمان پيامبر خدا صل الله عليه وآله مورد احترام ويژه بوده  وعلماء وبزرگان شيعه در طول تاريخ اسلام به آن بعنوان يكي از جشن هاي سنتي اسلامي پايبند بوده اند. امروزه  نيز این جشن  بعنوان يكي از فرهنگهاي ديرينه وسنتي شيعيان در سراسر كره زمين شناخته ميشود .

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا