جهان اسلام

آل سعود چگونه از ساکنان قطیف جاسوسی می کند؟

 دستگاه اطلاعاتی رژیم آل سعود، با استفاده از یک نرم افزار تلفن های هوشمند، از شهروندان این کشور به ویژه ساکنان شیعه منطقه قطیف در شرق این کشور جاسوسی می کند. 

 

به گزارش شیعه ویوز ، دستگاه اطلاعاتی رژیم آل سعود، با استفاده از یک نرم افزار تلفن های هوشمند، از شهروندان این کشور به ویژه ساکنان شیعه منطقه قطیف در شرق این کشور جاسوسی می کند. 

کارشناسان مسائل امنیتی در سازمان “سیتیزن لاپ” که مرکز آن در تورنتوی کاناداست، متوجه وجود نسخه اصلاح شده برنامه “القطیف الیوم” روی سیستم عامل اندروید شدند که در صورت دانلود این نسخه اصلاح شده بر روی تلفن همراه، نرم افزار جاسوسی ساخت شرکت “هکینگ تیم” روی آن نصب می شود. 

این نرم افزار به دولت ها اجازه می دهد تا به پست الکترونیک، پیامک ها و اطلاعات فیسبوک، وایبر، اسکایپ و واتس آپ کاربران دسترسی پیدا کنند و مکالمات تلفن همراه آنها را ضبط کنند. همچنین با کنترل این برنامه جاسوسی از طریق فعال سازی دوربین و میکروفون تلفن همراه، بدون اطلاع صاحب آن، عکس بگیرند و صحبت ها را ضبط کنند. 

سازمان دیده بان حقوق بشر اعلام کرد: در صورت استفاده مسئولان سعودی از نرم افزار جاسوسی در تلفن های همراه، این موضوع نشانه افزایش تلاش آنها برای نظارت بر فعالیت افراد در اینترنت و نقض آزادی بیان و آزادی اجتماعات است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا