جهان اسلام

عربستان ،سکوت خود را در برابر داعش شکست 

خبرگزاری فارس: عربستان علیه عراق موضع گرفت و خواستار تشکیل دولت «وفاق ملی» شد

عربستان سعودی با دخالت در امور داخلی عراق، خواستار تشکیل دولت «وفاق ملی» در عراق شد و از آنچه آن را «سیاست حذف و سیاست‌های طائفه‌گرایی» خواند انتقاد کرد.

 

به گزارش  شیعه ویوز ، عربستان سعودی که به گفته سران عراقی از گروهک‌ داعش در عراق حمایت می‌کند، یک هفته پس از آغاز بحران امنیتی در شمال عراق، علیه بغداد موضع گرفت.

 خبرگزاری عربستان سعودی (واس) اعلام کرد ، عبدالعزیز بن محی‌الدین خوجه، وزیر فرهنگ و ارتباطات عربستان سعودی با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد که برای بازگشت امنیت و ثبات به عراق، این کشور به تشکیل دولت وفاق ملی نیاز دارد.

این وزیر سعودی با دخالت در امور داخلی عراق و پس از آنکه انتخابات در این کشور برگزار شده است، علت ورود گروهک‌های مسلح به این کشور و ایجاد ناامنی در آن را سیاست‌های مذهبی و حذف (عناصر سیاسی) دانست خبرگزاری فارس: عربستان علیه عراق موضع گرفت و خواستار تشکیل دولت «وفاق ملی» شد

 

 

 

 

 

در حالی که عراق چندین بار اعلام کرده است که عربستان از گروهک‌های مسلح در عراق مانند گروهک داعش حمایت می‌کند، این وزیر سعودی مدعی شد که ریاض بر حفظ حاکمیت و تمامیت سرزمینی عراق و رد دخالت خارجی در امور داخلی این کشور تأکید می‌کند.

وی بدون در نظر گرفتن انتخابات عراق که با مشارکت بالای مردمی برگزار شد، افزود که عربستان بر مشارکت فعال همه مردم عراق در رقم زدن سرنوشت و آینده عراق و تسریع در تشکیل دولت وفاق ملی جهت بازگشت امنیت و ثبات و دوری از سیاست‌هایی که آن را مذهبی خواند، تأکید می‌کند.

 

 


 به نقل از فارس 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا