جهان اسلام

دفاع شیخ الازهر از شیعیان کنفرانس گفت و گوی ادیان و مذاهب در بحرین

  “احمد الطیب” شیخ الازهر، در خلال سفرش به بحرین برای شرکت در کنفرانس گفت و گوی ادیان و مذاهب …

 

به گزارش شیعه ویوز ، “احمد الطیب” شیخ الازهر، در خلال سفرش به بحرین برای شرکت در کنفرانس گفت و گوی ادیان و مذاهب، اقدامات سرکوبگرانه آل خلیفه در مورد شهروندان شیعه این کشور را محکوم کرد.

شیخ الازهر افزود: مذهب شیعه بر اساس فتوای شیخ شلتوت، یکی از مذاهب پنج گانه ای است که به رسمیت شناخته شده و شایسته نیست سرکوب و قتل شیعیان به شکل کنونی دیده شود. آنچه آل خلیفه در پیش گرفته، مخالف رفتار اسلامی و عربی است و این رفتارها لکه ننگی در جهان اسلام است که چهره آن را تخریب می کند .

در واکنش به این سخنان، رئیس کمیته عالی امور اسلامی در بحرین ضمن ابراز ناراحتی بسیار شدید، سخنان الطیب را سخیف توصیف کرد و آن را به دور از واقعیت دانست. این واکنش وی باعث شد تا شیخ الازهر جلسه را قبل از تمام شدن ترک کند و به قاهره بازگردد.

رسانه های عربی و بحرینی نیز سخنان شیخ الازهر را به کلی سانسور کرده و سخنانی غیر حقیقی از وی در این کنفرانش منتشر نمودند.

سخنان شیخ الازهر در دفاع از شیعیان، در حالی مطرح می شود که معاون وی “عباس شومان” اخیرا ًدر اظهاراتی  تأکید کرد که اذان شیعی «باطل» است و هر کس این اذان را قرائت کند، از تلاوت قرآن کریم در مسجد جامعه الازهر محروم خواهد شد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا