جهان اسلام

از کشتار شیعیان تا ادعای مبارزه با تروریست 

هر چند که ریاض با این اقدام به دنبال کم رنگ نشان دادن نقش خود در سوریه و ناامنی های منطقه است؛ اما در ورای آن طرح سرکوب مردم را نیز اجرا می سازد.

 

shiawaves2146.jpg - 152.1 kb

به گزارش شیعه ویوز ، بررسی کارنامه سه ساله عرصه داخلی عربستان به ویژه منطقه شرقیه و عوامیه، نشانگر ناتوانی آل سعود در برابر اعتراض های مردمی است که با سانسورهای گسترده خبری و حمایت های غرب به دنبال پنهان سازی آن است.

آل سعود که در درون با جنگ قدرت میان شاهزادگان و در عرصه جهانی نیز با شکست های گسترده ای مواجه شده در حوزه اجتماعی و مردمی نیز شرایط نابسامانی را سپری می کند. 

مردم عربستان از سه سال پیش برای احقاق حقوق خویش اعتراض های مسالمت آمیزی را آغاز کرده اند که پاسخ آل سعود به آنها سرکوب و بازداشت بوده است. عفو بین الملل از وجود 30 هزار زندانی سیاسی در زندان های آل سعود خبر داده اند.

بررسی کارنامه سه ساله عرصه داخلی عربستان به ویژه منطقه شرقیه و عوامیه، نشانگر ناتوانی آل سعود در برابر اعتراض های مردمی است که با سانسورهای گسترده خبری و حمایت های غرب به دنبال پنهان سازی آن است. این حقیقت زمانی آشکارتر می شود که ریاض ابزارهای جدید سرکوب مردم را به کار گرفته است. بخشی از این تحرکات را تصویب قانون مبارزه با تروریسم تشکیل می دهد. براساس این طرح هر فردی که به حمایت از گروه های تروریستی در داخل و خارج عربستان بپردازد به 20 سال زندان محکوم می شود.

هر چند که ریاض با این اقدام به دنبال کم رنگ نشان دادن نقش خود در سوریه و ناامنی های منطقه است؛ اما در ورای آن طرح سرکوب مردم را نیز اجرا می سازد.

نکته قابل توجه در این عرصه پخش تصاویر و اعتراف های افرادی است که ادعا می شود از سوریه به عربستان بازگشته اند. آل سعود چنان عنوان می کند که در عرصه مبارزه با تروریسم قرار دارد و با این ادعا نیز سرکوب مردم را اجرایی می سازد. 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا