جهان اسلام

بازداشت معترضان به تعطیلی مساجد در جمهوری آذربایجان

شمار زیادی از شیعیان معترض به بسته ماندن مساجد و ممنوعیت مجالس عزاداری، در شهرستان های شمکیر، بردع، بیلقان، لنکران و شهر گنجه مجازات شده اند.

شمار زیادی از شیعیان معترض به بسته ماندن مساجد و ممنوعیت مجالس عزاداری، در شهرستان های شمکیر، بردع، بیلقان، لنکران و شهر گنجه مجازات شده اند.

برخی از معترضان به ادارات پلیس جمهوری آذربایجان احضار و بازداشت شده اند.

در شهر شمکیر دو نفر به مدت ۲۵ روز بازداشت شده اند.

همچنین در شهر بردع زندانی سیاسی سابق «الشن عباس اف» به بهانه صحبت کوتاه به اداره پلیس فرا خوانده شده، اما پس از مراجعه به پلیس بازداشت شده است.

به گفته نزدیکان وی، مدت بازداشت وی ۳۰ روز است. الشن عباس اف یکی از فعالان جمهوری آذربایجان است که چندی پیش از زندان آزاد شده بود.

در شهر لنکران نیز ۸ نفر به اداره پلیس برده شده اند و با وجود بازگشت ۷ نفر از آن‌ها، یک روحانی به نام «سید جاوید میری اف» برای مدت ۱۰ روز بازداشت شد.

در شهر بیلقان نیز پلیس ۲۰ نفر را بازداشت و پس از جریمه آزاد کرد. در شهر گنجه نیز ۶ نفر پس از احضار به اداره پلیس آزاد شده اند.

در شهر یولاخ هم یکی از شیعیان به نام غضنفر فردی برای مدت ۱۵ روز بازداشت شد.

شایان ذکر است، برخی سیاست‌های الهام علی اف 

رهبر این کشور مورد اعتراض مسلمانان قرار گرفته است. 

از جمله این رفتارها می توان به ممنوعیت حجاب در مدارس و دانشگاه‌ها؛ ممنوعیت پخش اذان از مساجد، ممنوعیت ورود دانش آموزان و افراد جوان به مساجد، تعطیلی مدارس اسلامی و محدودیت شدید طلاب، ممنوعیت برگزاری مراسم مذهبی و عزاداری ماه‌های محرم و صفر در بیرون از مسجد و حسینیه ها، دستگیری فعالان مذهبی و تخریب برخی از مساجد شیعیان اشاره کرد. 

برخی حتی رئیس جمهور این کشور را به سکوت و عدم واکنش نسبت به فعالیت‌های ضد اسلامی متهم کرده‌اند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا