جهان اسلامموسسات جهانی شیعه

ارائه راهکارهایی برای مقابله با کرونا در محرم توسط شیعه رایتس واچ

سازمان جهانی دیدبان حقوق شیعیان (شیعه رایتس واچ) طی بیانیه ای، راهکارهایی شخصی و اجتماعی برای مقابله با ویروس کرونا در ماه محرم الحرام 1442 ارائه نمود. 

سازمان جهانی دیدبان حقوق شیعیان (شیعه رایتس واچ) طی بیانیه ای، راهکارهایی شخصی و اجتماعی برای مقابله با ویروس کرونا در ماه محرم الحرام 1442 ارائه نمود. 

به گزارش شیعه ویوز، در این بیانیه به اشاره به ناکامی بشری در ساخت وامسن کرونا تا این لحظه، آمده است: اگرچه اقداماتی همچون فاصله گذاری اجتماعی بسیار مهم هستند، اما باید توجه داشت که این اقدامات آسیب هایی بسیار جدی از قبیل کاهش ارتباطات انسانی و اجتماعی، کاهش رشد اقتصادی و گسترش استرس و نگرانی در جوامع را در پی خواهد داشت. 

شیعه رایتس واچ در ادامه با اشاره به مشکلات و فشارهای روانی جوامع امروز، مراکز مذهبی را مکانی برلی خمایت های روحی دانسته و آورده است: اما همزمان با شیوع کرونا در سراسر جهان، مقامات حکومتی دستور به بسته شدن مراکز مذهبی دادند تا شاید از این راه مانع شیوع گسترش ویروس کرونا شوند. 

این درحالی است که طبق آمارها، این اقدام هیچ تأثیری بر کاهش شیوع ویروس کرونا نداشته است؛ زیرا این اقدامات سبب شروع اعتراضات مردمی علیه اقدامات ناکافی حکومت ها برای تأمین نیازهای اساسی مردم شده است. 

شیعه رایتس واچ در ادامه با اشاره به نزدیک شدن ماه محرم، آن را فرصت بسیار خوبی برای مقابله با مشکلات روحی دانسته و خواسته تا مجالس عزا در مکان های مناسب برپا شود. 

شیعه رایتس واچ در ادامه، با شرح اهداف مراسم های مذهبی در دهه اول محرم الحرام، تاکید کرد: 

ما ضمن تاکید بر لزوم برپایی عزای سید الشهدا علیه السلام و به رسمیت شناخته شدن حق آزادی های دینی و برگزاری های مجالس مذهبی، بر رعایت تمامی الزامات پزشکی و بهداشتی نیز تاکید می کنیم. 

همچنین شیعه رایتس واچ اقدام به نشر و توزیع یک سری دستورات پزشکی و بهداشتی برای برگزاری مراسم های مذهبی در طول این ماه کرده است. 

این دستوراتِ فردی برای کاهش احتمال انتقال ویروس کرونا از فردی به فرد دیگر است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا