جهان اسلام

سوءاستفاده حکومت بحرین از کرونا برای دامن زدن به تبعیض ضد شیعیان

فعالان بحرینی می گویند که ممانعت از برپایی مراسم مذهبی و دسته‌های عزاداری توسط حکومت بحرین مشکوک به نظر می‌رسد.

فعالان بحرینی می گویند که ممانعت از برپایی مراسم مذهبی و دسته‌های عزاداری توسط حکومت بحرین مشکوک به نظر می‌رسد.

به گزارش شیعه ویوز به نقل از مراة البحرين، آنها می گویند که دلایل دیگری پشت پرده این اقدامات وجود دارد که مهم‌ترین آن سیاست‌های تبعیض‌آمیز این حکومت علیه شیعیان است.

در این گزارش آمده است: در اوایل شیوع بیماری کرونا در ایران حدود ۲ هزار بحرینی در این کشور حضور داشتند و این مسئله زمینه مناسبی برای حمله رسانه‌ای سازمان یافته علیه شیعیان و متهم کردن آنان به انتقال ویروس کرونا به بحرین، و همچنین آزار و اذیت مسافران و ممانعت از بازگشت این مسافران به کشورشان ایجاد کرد.

این در حالی است که چندین بحرینی همزمان در کشور ایتالیا که ویروس کرونا در آن شیوع پیدا کرده بود، حضور داشتند و دولت بحرین شرایط بازگشت آنان را مهیا کرد و آن ‌ها را به کشور بازگرداند.

در ادامه این گزارش بیان شده است: پادشاه بحرین در اقدامی غیر منطقی مسئولیت بازگرداندن شهروندان بحرینی از ایران را به جای وزارت کشور به سازمان اوقاف شیعه، محول کرد و دستور داد هزینه‌های آن از بودجه این سازمان تأمین شود؛ این اقدام نشانگر تبعیض مذهبی است که پادشاه بحرین به آن دامن می‌زند.

بر اساس این گزارش، شخصیت‌ها و جمعیت‌های بزرگ بحرین از اوایل شروع انتشار ویروس کرونا، با صدور بیانیه‌هایی از مردم خواستند تا اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا مراعات کنند و شیعیان به طور جدی پایبندی خود را به اصول بهداشتی ثابت کردند. 

 با شروع ماه مبارک رمضان تصمیم بر این شد که تلاوت قرآن و ادعیه از طریق بلندگوها توسط هیئت امنای مساجد پخش شود، اما سازمان اوقاف در اقدامی تبعیض‌آمیز، هیئت امنای مساجد را به طور غافلگیرانه‌ای بازداشت کرد و از آنها تعهد کتبی گرفت تا این کار را متوقف کنند.

 اکنون با وجود درخواست‌های رسمی مکرر مساجد و دسته‌های عزاداری برای اقامه شعائر دینی با رعایت اصول بهداشتی و همچنین با وجود اقدامات اخیر حکومت برای بازگشایی اماکن عمومی، اما آل خلیفه  همچنان با احیای مناسبات دینی مخالفت می‌کند.

به گفته فعالان بحرینی، این امر بیانگر انگیزه‌های تبعیض‌آمیز مذهبی این حکومت است.

چرا که تا ماه محرم و روز عاشورا کمتر از یک ماه باقی مانده و این حکومت به خوبی از ارزش والای این روزها نزد شیعیان باخبر است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا