جهان اسلام

سازمان ملل: سرکرده القاعده در افغانستان است

سازمان ملل گزارش داده که سرکرده سازمان تروریستی القاعده در افغانستان حضور دارد و جنگجویان این گروه تروریستی نیز بطور مخفیانه در ۱۲ ولایت افغانستان فعالیت دارند.

سازمان ملل گزارش داده که سرکرده سازمان تروریستی القاعده در افغانستان حضور دارد و جنگجویان این گروه تروریستی نیز بطور مخفیانه در ۱۲ ولایت افغانستان فعالیت دارند.

 شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد که بین 6 هزار تا 6500 جنگجوی پاکستانی در کشور افغانستان حضور دارند که بیشتر آن‌ها اعضای «تحریک طالبان پاکستان» هستند.

در بیست و ششمین گزارش شورای امنیت سازمان ملل با عنوان پشتیبانی تحلیلی و تیم نظارت بر تحریم‌ها درباره داعش، القاعده و افراد و اشخاص وابسته، آمده است که گروه تروریستی القاعده در 12 ولایت افغانستان بطور مخفیانه فعالیت دارد و «ایمن الظواهری» سرکرده این گروه نیز در این کشور است.

این گزارش شمار جنگجویان القاعده در افغانستان را نیز بین 400 تا 600 نفر تخمین می‌زند.

براساس این گزارش، شاخه شبه قاره القاعده بین 150 تا 200 عضو بنگلادشی، هندی، میانماری و پاکستانی دارد و سرکرده آن نیز «اسامه محمود» می‌باشد که جایگزین «عاصم عمر» شده است.

این تیم نظارتی شورای امنیت سازمان ملل شمار تروریست‌های کنونی شاخه خوراسان داعش را نیز حدود 2200 نفر ارزیابی کرده و همچنین خبر می‌دهد که  سرکرده کنونی آن به عهده «شیخ مطیع‌الله کامه‌وال» سرکرده سابق داعش در ولایت کنر است.

بر اساس این گزارش «ابو قتیبه» و «ابو هاجر العراقی» از فرماندهان ارشد داعش نیز از خاورمیانه به افغانستان آمده‌اند.

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که مقامات افغانی هنوز حضور سرکرده القاعده و چند صد جنگجوی این گروه تروریستی در افغانستان را تایید یا رد نکرده‌اند.

چندی پیش اما پنتاگون در گزارشی به کنگره آمریکا از همکاری سنی های تندروی طالبان با سازمان تروریستی القاعده و روابط نزدیک این دو گروه در هند گفته بود و مستنداتی را نیز به کنگره آمریکا ارائه کرده بود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا