جهان اسلام

پیام سازمان جهانی نفی خشونت به مناسبت روز جهانی پناهجویان

  سازمان جهانی نفی خشونت(مسلمان آزاده) به مناسبت روز جهانی پناهجویان، بیانیه ای صادر کرد. 

  سازمان جهانی نفی خشونت(مسلمان آزاده) به مناسبت روز جهانی پناهجویان، بیانیه ای صادر کرد. 

به گزارش شیعه ویوز، در این بیانیه با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تبعات آن خصوصا بر پناهجویان، آمده است: در این میانه هزاران تن از مردم بی پناهی که تمام راه ها و امکانات برای زندگی را بر روی خود بسته می بینند، در مرزها برای رسیدن به اماکن امن سرگردان هستند.

مسلمان آزاده ادامه داد: این افراد با مشکلات متعددی رو به رو هستند که حاصل ترس کشورها از افزایش بیماری کروناست و در حقیقت پناهجویان در مثلث قرنطینه، رانده شدن و خطر مرگ ناشی از سفر زمینی برای رسیدن به آینده ای بهتر قرار گرفته اند.

سازمان نفی خشونت در ادامه از جامعه جهانی به ویژه از سازمان ملل متحد خواست به سرنوشت هزاران خانواده سرگردان توجه داشته و با انگیزه و از منظر انسانی محض به آنان نگریسته و امنیت و سلامت محیطی را برای آن ها فراهم کنند. 

مسلمان آزاده تاکید کرد: بر پایه مبانی حقوق بشر و قوانین کمیساریای عالی امور پناهجویان، جامعه جهانی باید پناهگاه و اردوگاه هایی امن برای پناهجویان تدارک ببیند و این امر از رهگذر فعال سازی قوانین مورد اتفاق جامعه جهانی در این زمینه امکان پذیر است.

مسلمان آزاده همچنین خواسته تا عوامل مهاجرت و جلای وطن بررسی گشته و راه حل هایی کارآمد برای پدیده مهاجرت ارائه شود. 

سازمان جهانی نفی خشونت(مسلمان آزاده) در پایان بیانیه خود تصریح کرد: این امر فقط باید استفاده از قوانین و اقدامات بین المللی، در ابعاد سیاسی، اقتصادی و اجتماعی صورت گیرد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا