جهان اسلام

عدم ورود کرونا توسط زائران به پاکستان بر اساس تحقیقات انجام شده

گزارش های منتشر شده توسط سازمان های تحقیقاتی نشان می دهد که فرضیه انتقال کرونا به کشور پاکستان از سوی زائرین بازگشته از ایران  درست نیست.

گزارش های منتشر شده توسط سازمان های تحقیقاتی نشان می دهد که فرضیه انتقال کرونا به کشور پاکستان از سوی زائرین بازگشته از ایران  درست نیست.

به گزارش شیعه ویوز به نقل از داون نیوز این در حالی است که زائرینی که به پاکستان بازگشتند علاوه بر دادن تست کرونا گاهی به دلیل عدم توجه کافی دولت ایالت بلوچستان مجبور شدند تا 50 روز در قرنطینه بمانند.

برخی زائرین در شرایط بد قرنطینه با مشکلات زیادی مواجه شدند، ولی هیچ زائری بدون تست کرونا و اقامت در قرنطینه اجازه حضور در محیط خارجی را پیدا نکرد.

بر اساس این گزارش، «خواجه آصف» وزیر خارجه سابق پاکستان و عضو ارشد حزب نواز، «زلفی بخاری» معاون ویژه عمران خان را متهم به همکاری با زائران کرده و اعلام کرده بود: او اجازه داده است عده ای از زوار بدون تست کرونا وارد کشور شوند.

از سوی دیگر زائران این اتهام زنی را رد کرده و اعلام کردند: تمام زائرینی که به پاکستان بازگشته‌اند تست کرونا داده و مدتی را نیز در قرنطینه سپری کرده‌اند.

 همزمان با شیوع بیماری کرونا حدود 7 هزار زائر پاکستانی در ایران بودند و طی مدتی که تقریبا 45 روز طول کشید رفته رفته به خاک کشورشان بازگشتند.

بسیاری از این زائرین پس از ورود به پاکستان قرنطینه شده و 14 روز در پاکستان هاوس اقامت کردند ولی پس از انتقال به شهرهایشان دوباره از ابتدا قرنطینه شده و 14 روز قرنطینه مضاعف را نیز تحمل کردند.

اتهام زنی به زائران پس از آن کاهش پیدا کرد که نخستین موارد فوتی کرونا را زائرین حج عمره و افرادی که از اروپا بازگشته بودند تشکیل دادند.

تعداد مبتلایان به کرونا در پاکستان تاکنون به بیش از 53 هزار نفر رسیده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا