جهان اسلام

۱۵ رجب سالروز شهادت حضرت زینب کبری سلام الله علیها

نیمه ماه رجب، سال روز شهادت بزرگ بانوی واقعه عاشورا حضرت «زینب کبری سلام الله علیها» دختر امیرالمومنین علی علیه السلام است. 

نیمه ماه رجب، سال روز شهادت بزرگ بانوی واقعه عاشورا حضرت «زینب کبری سلام الله علیها» دختر امیرالمومنین علی علیه السلام است. 

به گزارش شیعه ویوز،️شیعیان در جای جای جهان، این مناسبت را به ماتم نشسته و با برگزاری مراسم عزاداری، به مقام آن بانوی بزرگ عرض ادب نمودند. 

️در این بین، تعداد زیادی از شیعیان و محبین «اهل بیت علیهم السلام»، خود را به بارگاه مطهر حضرت «زینب سلام الله علیها» در شهر دمشق رساندند و با رعایت نکات پیشگیرانه لازم به عزاداری پرداختند. 

هر چند شیوع جهانی ویروس کرونا اقشار مختلف جهان را به واکنش های متفاوتی واداشته، اما این شیعیان اعلام نمودند که علی رغم رعایت نکات بهداشتی، خود را در پناه بزرگ بانوی دشت کربلا می دانند.

همچنین در شهادت حضرت زینب کبری سلام الله علیها حرم های اهلبیت علیهم السلام توسط خادمان سیاه پوش گشت. 

برای آن حضرت، القاب فراوانی نقل شده که می توان به عقیله بنی هاشم، عالمه غیرمعلَّمه، امینةاللّه، نائبةالزهرا، نائبةالحسین و شریکةالحسین علیه السلام اشاره نمود.

حضرت زینب کبری سلام الله علیها را، به سبب سختی‌های بسیاری که در طول زندگانی خود خصوصا در واقعه عاشورا متحمل شده اند، ام المصائب نیز لقب داده‌اند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا