جهان اسلام

برای راهبه شدن درس خواندم، اما به اسلام رسیدم

ایرنا هندنو، یک بانوی اسلام آورده معروف اندونزیایی تبار است.

ایرنا هندنو، یک بانوی اسلام آورده معروف اندونزیایی تبار است.

وی همیشه از تازه مسلمانان حمایت کرده و هدف اصلی او در زندگی ترویج پیام اسلام است.

این بانوی مسلمان که در سال 1983 به دین اسلام گرویده است، بنیانگذار یک مرکز اسلامی نیز هست. 

ایرنا می گوید: من در یک خانواده کاتولیک مذهبی در اندونزی بزرگ شده بودم و مزایای زیادی در زندگی داشتم. خانواده من ثروتمند بودند و تحصیلات خوبی را سپری کردم. برای ما مسیحی بودن به این معنا بود که ما با اکثریت جمعیت مسلمان اندونزی متفاوت هستیم، ثروتمند و تحصیل کرده می باشیم.

وی ادامه داد: من درس خواندن در  صومه را شروع کردم و در آنجا تصمیم گرفتم روی اسلام شناسی کار کنم. این نخستین باری بود که مطالب جدیدی درباره اسلام می آموختم.

این بانوی مسلمان درباره سوءبرداشت هایی که درباره اسلام داشته گفت: اینجا من با پیش داوری های زیادی درباره مسلمانان برخورد کرده بودم و تصور می کردم که مسلمانان فقیر، بی فرهنگ و تحصیل نکرده هستند و وقتی خودم به تحقیق پرداختم نتیجه متفاوتی گرفتم.

او می گوید: من قرآن را خواندم و هدفم این بود که آنچه را می آموزم به عنوان حربه ای علیه اسلام استفاده کنم. اما وقتی شروع به قرآن خواندن کردم از همان آغاز شگفت زده شدم. قلبم پذیرفت که خدا یکی است و خدا فرزندانی ندارد و هیچ چیز همتای او نیست.

به گفته این بانوی مسلمان، اعتقاد به  یگانگی خدا سبب گرویدن او به اسلام بود، حال آنکه مسیحیان به پدر و پسر و روح القدوس عقیده دارند.

وی تاکید کرد در تحقیقاتم دریافتم که ایده سه خدایی ساخته دست بشر است  و همان جا از ایدئولوژی کاتولیک مسیحی فاصله گرفتم و همه چیز برایم تغییر کرد.

از آن زمان به بعد 6 سال طول کشید تا جسارت مسلمان شدن در من به وجود بیاید و به صورت آشکارا به مذهب جدید روی بیاورم. 

موقع شهادتین گفتن روحانی مسجد به من گفت که آیا من آماده پذیرفتن مسئولیت های یک مسلمان برای تمام عمر هستم و من پذیرفتم. 

زیرا می خواستم روح خود را نجات دهم.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا