جهان اسلام

سالگرد درگذشت موسس و بانی حسینیه جنت البقیع در هند

مراسم بزرگداشت موسس و بانی حسینیه جنت البقیع در لکهنو هند، برگزار شد.

 

 

مراسم بزرگداشت موسس و بانی حسینیه جنت البقیع در لکهنو هند، برگزار شد.

با گذشت یک سال از درگذشت سید ناظر حیدر کاظمی، فرزند سید ذوالفقار، موسس و بانی حسینیه جنت البقیع در هند، مراسم گرامی داشتی برای روح آن مرحوم در شهر لکهنو هند برپا شد.

وی پیش از تاسیس این حسینیه طی سفری که به شهر مقدس قم داشت، با حضور در بیت مرجعیت شیعه آیت الله العظمی سید صادق شیرازی مدظله، با معظم له دیدار می کند. 

در این دیدار که صحبت از قبرستان بقیع و قبور اهل بیت علیهم السلام در آن به میان آمد، مرجع عالیقدر طی سخنانی فرموده بودند: چه خوب است شیعیان، مساجد و حسینیه های خود را به شکلی نمادین مانند حرم مطهر ائمه بقیع علیهم السلام در زمان پیش از تخریب آن بسازند تا بدین وسیله یاد آن حرم مطهر تخریب شده در دل ها بماند. 

سید ناظر حیدر کاظمی، فرمایشات مرجعیت شیعه را نصب العین خود قرار داد، و پس از بازگشت به هندوستان حسینیه با شکوهی را براساس مستندات تاریخی و تصاویر موجود، مانند حرم مطهر ائمه بقیع علیهم السلام ساخت.

وی داخل این حسینیه نیز، یک ضریح مانند آنچه در بقیع بوده، نصب کرد. 

این حسینیه که در شهر لکهنوی کشور هند واقع شده 200 متر مساحت دارد و در آن سعی شده از ابعاد واقعی عمارت قبور اهل بیت علیهم السلام در بقیع الگو برداری شود.

بسیاری از شیعیان و محبین اهل بیت علیهم السلام نیز، از سراسر هندوستان برای حضور در این حسینیه و زیارت ضریح آن با نیت زیارت قبور ائمه بقیع علیهم السلام حضور می یابند. 

سید ناظر حيدر كاظمی بنابر وصیتش در داخل حسینیه و پایین ضریح نمادین ائمه بقیع علیهم السلام به خاک سپرده شد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا