جهان اسلام

پايان تحصن شيعيان کويته پاکستان در اعتراض به کشتار هدفمند شيعيان

شيعيان هزاره در شهر «کويته» به تحصن اعتراض آميز خود پايان دادند.

 

 

شيعيان هزاره در شهر «کويته» به تحصن اعتراض آميز خود پايان دادند.

پس از گذشت چهار روز از تحصن شيعيان هزاره، نمايندگان دولت پاکستان متشکل از وزير کشور، سروزير ايالت بلوچستان و مشاور نخست وزير، در امور پاکستاني هاي خارج از کشور، با حضور در جمع معترضان، به آنان اطمينان دادند که دولت هرگز براي تامين امنيت جامعه شيعيان هزاره از هيچ تلاشي فروگذار نخواهد کرد.

«شهريار آفريدي» وزير کشور پاکستان گفته : ما به مردم پاکستان به ويژه شهروندان شيعه هزاره در کويته اطمينان مي دهيم که دولت و نيروهاي مسلح اين کشور از اين پس به عناصر تروريستي اجازه ايجاد نا امني نخواهند داد و تمام تلاش خود را در اين زمينه خواهيم کرد.

«جام کمال» سروزير ايالت بلوچستان پاکستان هم گفته : برنامه اقدام ملي عليه تروريسم به نحو احسن اجرا شده و دولت عناصر اصلي حمله اخير به جامعه شيعيان در کويته را شناسايي و آنان را به سزاي اعمالشان خواهد رساند.

گفتني است از روز شنبه شيعيان هزاره سراسر پاکستان با برگزاري تجمعات اعتراضي و تحصن، خواستار اقدام جدي دولت پاکستان براي تامين امنيت اين قوم در شهر کويته شده بودند.

در آخرين انفجار تروريستي در يک بازار ميوه فروشي در شهر کويته، مرکز ايالت بلوچستان  در حدود 100 تن از شيعيان به شهادت رسيده و يا مجروح شدند.

اکثر قربانيان اين اقدام تروريستي که توسط سني هاي تندرو انجام شد، شيعيان هزاره بودند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا