جهان اسلام

توسط شیعیان برگزار شد/«ملاقات با یک مسلمان» در دانشگاه میشیگان

فعالان شیعه در دانشگاه میشیگان در آمریکا، نشستی با عنوان «ملاقات با یک مسلمان» برگزار کردند.

 

فعالان شیعه در دانشگاه میشیگان در آمریکا، نشستی با عنوان «ملاقات با یک مسلمان» برگزار کردند.

این گردهمایی با همکاری دانشجویان انجمن اسلامی و به میزبانی جمعیت اسلامی اهل بیت  علیهم السلام، در سالن مانسن دانشگاه میشیگان برگزار شده و گفتمان میان ادیانی میان دانشجویان مسلمان و غیرمسلمان برپا شد.

این نشست بخشی از هفته مشارکت اسلامی دانشجویان محسوب می شد.

به گفته سید رضوی، رئیس جمعیت اسلامی اهل بیت علیهم السلام و دانشجوی سال اول، هدف از برگزاری این رویداد، مشارکت دانشجویان مسلمان و غیرمسلمان در گفتمان مشترک و ایجاد درک متقابل و ارتباط مناسب تری میان آنان بود.

رضوی در این باره گفت: ما می خواهیم درباره اسلام حقیق اطلاع رسانی کنیم و فرصتی برای دانشجویان غیرمسلمان به وجود بیاوریم تا با مسلمانان گفتگو داشته و با اسلام علوی آشنا شوند.

رضوی افزود: با این کار مردم احساس بهتری از در کنار هم بودن خواهند داشت و مردم در واقع با ما صحبت کرده و از ما شناخت به دست می آورند.

شبیر سید، دانشجوی ارشد و مشاور این جمعیت نیز گفت: گفتگو میان دانشجویان از پیشینه ها و مذاهب متفاوت همیشه در دانشگاه اتفاق نمی افتد و دادن سکوی صحبت به اجتماعات کوچکتر از اهمیت بالایی برخورد است.

وی افزود: من احساس می کنم گاهی ما با هم صحبت نمی کنیم، حال آنکه این گفتگوها می توانند سبب تقویت جامعه ما شوند.

این دانشجوی شیعه، مسلمانان و غیرمسلمانان را تشویق کرد که در نشست ها شرکت کرده و پرسش هایشان را درباره اسلام و شیعیان بپرسند.

فاطمه حیدر یکی از مشاوران دیگر این سازمان نیز گفت: چنین رویدادهایی میان دانشجویان با پیشینه های دینی و فرهنگی مختلف، می تواند راه حلی مناسب برای توسعه یک گفتمان صمیمی و سازنده باشد.

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا