جهان اسلام

هشدار گوترش نسبت به افزایش انزجار از مسلمانان

دبیرکل سازمان ملل در دیدار با شیخ الازهر در قاهره نسبت به افزایش انزجار از مسلمانان در جهان هشدار داد.

 

دبیرکل سازمان ملل در دیدار با شیخ الازهر در قاهره نسبت به افزایش انزجار از مسلمانان در جهان هشدار داد.

 آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در دیدار با احمد الطیب، شیخ الازهر در قاهره از اظهارات خصمانه، نژادپرستی و انزجار از مسلمانان در سرتاسر جهان به شدت انتقاد کرد.

وی خواهان تقویت عزت و کرامت انسان‌ها و برابری حقوق آن‌ها شد و گفت: ادیان و فرهنگ‌های مختلفی در دنیا هستند که در عین حال اشتراکاتی در رابطه با موضوع بشریت و حقوق دارند. ما باید به جای مترکز شدن بر اختلافات بر اتحاد و هماهنگی متمرکز شویم و با ترویج همزیستی مسالمت آمیز برای آینده‌ای بهتر تلاش کنیم.

گوترش نسبت به افزایش انزجار از مسلمانان در جهان هشدار داد و با اشاره به حملات تروریستی اخیر در نیوزیلند گفت: اسلام در معرض هجمه بی‌رحمانه‌ای قرار گرفته و به تروریسم متهم می‌شود، این درحالی است که بیشتر قربانیان تروریسم اعراب و مسلمانان هستند.

به گفته کارشناسان رسانه، بسیاری از خبرگزاری ها با بزرگنمایی حملات تروریستی در کشورهای غربی و سکوت درباره قربانبان اقدامات تروریستی سنی های تندرو در کشورهای دارای شهروندان مسلمان، سعی در ایجاد نوعی اسلام هراسی در کشورهای غیر مسلمان دارند.

آنها همچنین بر این باورند که خبرگزاری ها و بسیاری از حکومت های جهان به دلیل منافع مالی و یا مناسبات سیاسی حرفی از تفاوت های اسلام معاویه و دین حقیقی اسلام نمی زنند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا