جهان اسلام

تصویب رایگان شدن روادید برای ایرانیان در دولت عراق

شورای وزیران عراق رایگان شدن روادید ورود شهروندان ایرانی به این کشور را تصویب کرد.

 

شورای وزیران عراق رایگان شدن روادید ورود شهروندان ایرانی به این کشور را تصویب کرد.

دفتر نخست وزیری عراق در بیانیه ای از مصوبات نشست شورای وزیران این کشور، از حذف هزینه های صدور روادید ورود به عراق برای ایرانیان به شرط اقدام متقابل از سوی ایران خبر داد.

در این بیانیه به تاریخ اجرای این مصوبه و یا جزییات بیشتری اشاره نشده است اما در جریان سفر رسمی اسفندماه گذشته رئیس جمهوری ایران به عراق، از توافق نهایی برای آغاز رایگان شدن صدور ویزا برای شهروندان عراقی از 12 فروردین 98 و سپس اقدام متقابل عراق در این خصوص خبرهایی منتشر شد.

همزمان «ایرج مسجدی» سفیر ایران در بغداد نیز اعلام کرد: اقدامات لازم برای صدور روادید رایگان از تاریخ یاد شده برای شهروندان عراقی در این سفارت و سایر نمایندگی های ایران در کشور عراق آغاز شده است.

سالانه ده ها میلیون نفر از زائران و مسافران بین کشورهای ایران و عراق تردد می نمایند.

شایان ذکر است، مرجعیت شیعه آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی مدظله، پیش از این بارها با اشاره به جایگاه رفیع زیارت امام حسین علیه السلام، مسئولان را به لغو روادید برای تسهیل امر زیارت اماکن مقدس شیعیان، توصیه کردند.

بسیاری از شیعیان و شهروندان این دو کشور نیز طی سالهای گذشته بارها با راه اندازی کمپین هایی خواستار لغو ویزا و یا رایگان نمودن آن به صورت متقابل توسط ایران و عراق بودند.

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا