جهان اسلام

شمار دیگری از شهروندان بحرینی به حبس ابد محکوم شدند

دادگاه تجدیدنظر جنایی بحرین حکم حبس ابد 5 شهروند بحرینی و پرداخت جریمه 500 دیناری را تایید کرد.

 

دادگاه تجدیدنظر جنایی بحرین حکم حبس ابد 5 شهروند بحرینی و پرداخت جریمه 500 دیناری را تایید کرد.

بنا بر ادعای سازمان های اطلاعاتی بحرین، این شهروندان متهم شده اند برای استفاده از سلاح و ساخت بسته های انفجاری در عراق آموزش دیده اند.

دیده بان حقوق بشر ، دستگاه قضایی بحرین را یک سیستم ظالم و فاقد استقلال توصیف کرده و تاکید کرده است که دادگاه های این کشور با صدور احکام سنگین علیه معترضان، نقش مهمی در حمایت از نظام سیاسی سرکوبگر در بحرین دارد.

شیعه رایتس واچ نیز، پیش تر در گزارشی به محاکمه شهروندان بحرینی در دادگاه های نظامی این کشور پرداخته بود و اعلام کرده بود: زندانیان بحرینی در زندان های این کشور تحت شکنجه قرار می گیرند و از دریافت مراقبت های پزشکی محروم می شوند.

به گفته فعالان بحرینی، مقام های این کشور همچنان به صدور احکام سنگین از جمله سلب تابعیت و اعدام علیه این شهروندان ادامه می دهند.

بحرین از سال 2011 تاکنون با بحران نارضایتی های عمومی ناشی از سیاست های حکومت این کشور و تبعیض های سیستماتیک  مواجه است که توسط حکومت این کشور به شکل خشونت آمیز سرکوب می شود.

گروه‌های مدافع حقوق بشر بارها حکومت آل خلیفه را به خاطر سرکوب مخالفان در بحرین محکوم نموده و خواستار اصلاحات در این کشور شده‌اند.

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا