جهان اسلامموسسات جهانی شیعه

تاکید «سازمان جهانی شیعه رایتس واچ» بر پایان دادن به سختی های ملت بحرین

سازمان دیده بان حقوق شیعیان جهان ( شیعه رایتس واچ )،  پایان یافتن فشارها بر ملت بحرین و رهایی آنان از نقض حقوق بشر و تبعیض را خواستار شد.

 

سازمان دیده بان حقوق شیعیان جهان ( شیعه رایتس واچ )،  پایان یافتن فشارها بر ملت بحرین و رهایی آنان از نقض حقوق بشر و تبعیض را خواستار شد.

در بیانیه این سازمان که نسخه ای از آن به خبرگزاری شیعه ویوز رسیده، آمده است:

روز 14 فوریه مصادف با هشتمین سالگرد درخواست اصلاحات سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی از سوی ملت بحرین بود.

پس از ده ها سال انحصار طلبی حکومت،  حذف مزایای دولتی، و تبعیض علیه اکثریت ملت بحرین، همچنان این ملت ستم دیده شاهد تغییر در بافت جمعیتی، قرار دادن اساس مذهب گرایی، در اولویت قرار گرفتن اشخاصی خاص، مصادره کردن آزادی ها، و نقض دموکراسی  توسط حکومت بحرین است.

شیعه رایتس واچ افزود: حکومت این کشور هزاران نفر را به زندان انداخته و تابعیت بسیاری از آنان را سلب کرده، و زندانیان از سوی ماموران زندان مورد انواع هتک حرمت قرار می گیرند.

 این سازمان حقوق بشری که مسائل مربوط به شیعیان را در سطح جهان رصد می کند، ادامه داد: ما در سالگرد درخواست اصلاحات مردم بحرین، بار دیگر صدای خود را به گوش مقامات بحرینی ، اتحادیه کشور های عرب و شورای جهانی امنیت می رسانیم و از آنان می خواهیم به این قبیل فشار ها  علیه شیعیان ستم دیده و مظلوم بحرین پایان دهند.

شیعه رایتس واچ در پایان بیانیه خود افزود: همچنین از اتحادیه کشور های عرب و شورای امنیت می خواهیم  با میانجی گری، اختلافات داخلی بحرین را حل کنند و مقدمات آزادی زندانیان سیاسی و فعالان اجتماعی را فراهم آورند تا حقوق اجتماعی از دست رفته مردم مظلوم بحرین، خصوصا شیعیان این کشور به آن ها بازگردد.

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا