جهان اسلام

شهادت فجیع یک کودک شش ساله شیعه در مدینه

یک کودک شیعه در عربستان سعودی به شکل فجیعی به شهادت رسید. 

 

یک کودک شیعه در عربستان سعودی به شکل فجیعی به شهادت رسید. 

به گزارش شیعه ویوز، یک وهابی زمانی این جنایت را مرتکب شد که فهمید زکریا و مادرش شیعه بوده و از پیروان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم اسلام هستند.

این سنی تندروی 40 ساله که هنوز هویتش مشخص نشده، سر زکریا بدر علی الجابر کودک شیعه 6 ساله ای را در برابر چشمان مادرش در نزدیکی یکی از استراحتگاه های جاده شاهزاده سلطان بن عبدالعزیز در شهر مدینه المنوره گوش تا گوش برید. 

بر اساس این گزارش، ناصر علی الفایز پدربزرگ این کودک شهید که از اهالی شهر شیعه نشین الاحساء است، در اینباره گفته: دخترم در شهر جده کار می کند و به همراه فرزندش زکریا در سفری به سمت شهر مدینه منوره بوده که برای خوردن غذا در نزدیکی یکی استراحتگاه در جاده شاهزاده سلطان بن عبدالعزیز در شهر مدینه المنوره توقف می کنند. 

وی افزود: به گفته شاهدان عینی قاتل زکریا ناگهان او را از آغوش مادرش ربوده و پس از شکستن شیشه یکی از مغازه ها با شیشه شکسته در مقابل چشمان مادر زکریا سر از تن این کودک بیگناه جدا کرد. 

این در حالی است که مادز این کودک تلاش می کرده کودکش را از چنگال این سنی تندرو نجات دهد و از عابران کمک می خواسته اما در نهایت به علت وحشت شدید در اغما فرو رفته؛ زیرا فرزندش را غرق در خون دیده است.

مادر زکریا که از بیماری قلبی نیز رنج می برد، هم اکنون در بیمارستان بستری است. 

سازمان جهانی دیدبان حقوق شیعیان – شیعه رایتس واچ-طی بیانیه ای این جنایت را محکوم کرد و از دیگر سازمان های حقوق بشری و سازمان ملل خواست بر مقامات سعودی فشار بیاورند تا چنین جنایتهای ادامه داری ضد اقلیت شیعه در این کشور متوقف شود.

زکریا الجابر پسر بچه شیعه ساله تنها به دلیل شیعه بودن و صلوات فرستادن بر محمد و آل محمد در یک تاکسی به دست راننده وهابی سربریده شده است.

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا