جهان اسلام

نمایشگاه هنری «بازگشت به موصل»، جنایات داعش را به تصویر درآورد

نمایشگاهی بین‌المللی در شهر «موصل» واقع در شمال عراق برپا شده که در آن جنایات سنی های تندروی داعش در این منطقه در قالب عکس و هنرهای تجسمی به تصویر کشیده شده است.

 

نمایشگاهی بین‌المللی در شهر «موصل» واقع در شمال عراق برپا شده که در آن جنایات سنی های تندروی داعش در این منطقه در قالب عکس و هنرهای تجسمی به تصویر کشیده شده است.

بزرگترین نمایشگاه بین‎المللی هنری موصل با شعار «بازگشت به موصل» برای نخستین بار پس از آزادی این شهر از چنگال عناصر داعش، با همکاری هنرمندان داخلی و خارجی در موزه تاریخی این شهر برگزار شده است.

مصطفی احمد المولی، ناظر این نمایشگاه در این باره گفت: «بازگشت به موصل» عنوان این نمایشگاه است و این رویداد با مشارکت بسیاری از شرکت‌های خارجی، مؤسسات و سازمان‌های محلی برگزار شده است.

وی تصریح کرد: برگزاری این نمایشگاه، واکنشی به جنایات عناصر داعش علیه آثار تاریخی موصل و موزه این شهر است و  هدف از برپایی آن تبیین این موضوع است که موزه موصل به وضعیت گذشته خود و حتی بهتر از آن باز خواهد گشت.

مروان فتحی، هنرمند سرشناس تجسمی‌کار عراق نیز از جمله هنرمندانی است که از طریق آثار خود، به صورت نمادین جنایات وحشتناک سنی های تندروی داعش در موصل را به تصویر کشیده است.

طلال، یکی از شرکت کنندگان در این نمایشگاه در این باره گفت: «منزل من یکی از آثار باستانی تاریخی موصل به شمار می‌رود، در منزل خود آثار هنری بسیاری داشتم که همه آنها با حمله داعش تخریب شد و آنها کتابخانه من را آتش زده و چیزی از آن باقی نگذاشتند».

وی افزود: برگزاری این نمایشگاه حامل این پیام مهم است که موصل هرگز نمی‌میرد و با تلاش فرزندان خود دوباره متولد شده است.

بازدیدکنندگان نیز پیام این نمایشگاه را امید به بازگشت صلح به موصل اعلام کردند. 

تابلوهای هنرمندان در نمایشگاه، رنج‎های اهالی موصل در زمان تسلط سنی های تندروی داعش را به تصویر کشیده‌ است. 

یک فیلم ساز انگلیسی به اسم، متیو نیز با حضور در این نمایشگاه با جمع‌آوری تصاویری از آثار باستانی موصل و موزه آن قبل و پس از تخریب از سوی داعشی‌ها تلاش می‌کند فیلم مستندی را از جنایات این گروه تروریستی برای نسل‌های آینده تهیه کند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا