جهان اسلام

نگرانی سازمان دیده بان حقوق بشر از عدم اجرای عدالت در باره عاملین کشتار شیعیان نیجریه

دیده‌بان حقوق‌بشراز عدم تضمین اجرای عدالت درباره عاملین کشتار شیعیان نیجریه خبر داد.

دیده‌بان حقوق‌بشراز عدم تضمین اجرای عدالت درباره عاملین کشتار شیعیان نیجریه خبر داد.
سازمان جهانی دیده بان حقوق بشر، با اشاره به اقدامات خشونت‌بار نیجریه علیه شیعیان گفته مقامات نیجریه نتوانسته‌اند در زمینه اجرای عدالت درباره عاملین کشتار صدها تن از شیعیان تضمین لازم بدهند.
«آنیتی اوانگ» پژوهشگر نیجریه‌ای در دیده‌بان حقوق‌بشر در این مورد گفته «اقدام نیروهای امنیتی دولتی نیجریه مبنی بر سرکوب شیعیان خطر نارضایتی‌ها را تشدید می‌کند و می‌تواند شرایط امنیتی در نیجریه را بدتر کند. افزایش اعتراضات گروهی در واقع گریه برای عدالت است که مقامات باید آن را اجرا کنند.»
همچنین دیده‌بان حقوق‌بشر اعلام کرده در پی سرکوب‌ها در شهرهای ابوجا، کادونا، کانو، کاتسینا، یوبه، پلاتئو، سوکوتو دست‌کم 110 نفر کشته شده‌اند.
اين نهاد بین المللی مقامات نیجریه را ملزم به پایان مصونیت عاملان خشونت در زاریا دانسته و از مقامات خواسته هر چه سریعتر به صورت مستقل به این موضوع رسیدگی کنند.
ارتش نیجریه 12 ماه دسامبر سال 2015 میلادی با توسل به زور تلاش کرد تا  خیابان‌های زاریا واقع در ایالت کادونا در شمال غربی را برای عبور فرمانده ارشد ارتش پاکسازی کند. ارتش نیجریه در جریان درگیری که سه روز به طول انجامید، 347 نفر را به شهادت رساند و صدها نفر را هم دستگیر کرد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا