جهان اسلام

مشاور سابق سازمان عفو بین‌الملل : در رساندن حقیقت نهضت حسینی ضعیف عمل شده

مشاور سابق سازمان عفو بین‌الملل، طی سخنانی گفت: برخی جریان ها به شدت تلاش می کنند تا اسلام را از چهره اصلی خود خارج کرده و آن را در مخدوش کنند.

 

مشاور سابق سازمان عفو بین‌الملل، طی سخنانی گفت: برخی جریان ها به شدت تلاش می کنند تا اسلام را از چهره اصلی خود خارج کرده و آن را در مخدوش کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس حسینی، «ربیع الادریسی» از فعالان صلح بین الملل از مراکش، افزود: برای مقابله با این هجمه، باید از همان شیوه ها استفاده کرد و برنامه های متنوعی را برگزار و از موسسات و شخصیت های تاثیرگذار دعوت بعمل آورد.

الادریسی بر لزوم برنامه ریزی مطلوب در سطح دینی و فکری و فرهنگی تأکید نموده و اظهار داشت: رسانه های مغرض در حال نشان دادن چهره نادرست از عراق و شیعیان هستند و این مساله سبب شده تا چهره خوبی از عراق و تشیع نزد برخی ملت ها تصور نشود.

وی تصریح کرد: هدف این رسانه ها برانگیختن فتنه مذهبی و دینی است اما می توان از نور امام حسین علیه السلام برای بهبود این مساله استفاده کرد و مبانی انسانی حرکت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام را گسترش داد.

این فعال صلح بین الملل ادامه داد: امام حسین علیه السلام، دو بار مورد ظلم واقع شدند؛ مرتبه اول توسط دشمن در روز عاشورا و مرتبه دوم نیز در ضعف رساندن واقعیت حرکت ایشان به جهانیان و چگونگی تغییر تحولات تاریخ و بیان چگونگی حرکت ایشان در واقعه عاشورا.

وی خاطرنشان ساخت: اگر بخواهیم نهضت ایشان را با تسامح بسنجیم، خواهیم یافت که نهضت ایشان در بالاترین سطح تسامح قرار دارد زیرا ایشان در کنار تعدادی از افراد پاک و مومن در برابر کسانی ایستادند که می خواستند الگوی اعتدال و تسامح دینی را تخریب کنند.

الادریسی تأکید کرد که افراط گرایی و تروریسم مساله ای است که باید همه ابزارهای صلح در برابر آنها قرار گرفته و منادیان صلح را در هر مذهب و هر کشوری شناسایی کرد، زیرا آنان ابزار فعال در برابر تندروی و همچنین عامل همزیستی و احترام به آرای دیگران به شمار می آیند.

وی از غیبت برخی موسسات اسلامی در زمینه مبارزه با تندروی و خشونت انتقاد کرد و گفت که این موسسات نمی خواهند نقش خود را در برگزاری گفت وگو و جداسازی دین حقیقی اسلام از مدعیان مسلمانی در میان ملت ها ایفا کنند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا