جهان اسلام

زندانیان بحرینی از کمبود غذا رنج می‌برند

سهم غذایی زندانیان در بحرین به صورت عمدی کاهش یافته است.

 

سهم غذایی زندانیان در بحرین به صورت عمدی کاهش یافته است.

فعالان حقوق بشر در بحرین می گویند که بازداشت شدگان زندان جو ـ به طور مشخص در ساختمان شماره 12 ـ از کمبود وعده‌های غذایی رنج می‌برند؛ به طوریکه مقدار غذا در زندان به شدت کاهش یافته و برای افراد کافی نیست.

آنها به نقل از منابع خود در داخل این زندان افزودند: برخی مزدوران به عمد، سهم زندانیان را کم می‌کنند تا در قالب وعده‌های غذایی به زندانیان بفروشند؛ بدون آنکه بر آن‌ها نظارتی شود و مورد بازخواست قرار گیرند. 

به گفته این فعالان، زندان بانان قوانین جهانی برخورد با زندانیان را که به موجب آن باید سازمان زندان برای حفظ سلامت و قدرت جسمی زندانیان، سهم غذایی کامل و غذای باکیفیت را در ساعت‌های مقرر به هر زندانی داده و آب آشامیدنی مناسب نیز در اختیار زندانیان قرار دهد، زیر پا گذاشته اند.

این درحالی است که، اکثر بازداشت شدگان و زندانیان بحرینی شهروندان و فعالان سیاسی اجتماعی شیعه هستند که به دلیل اعتراضات میالمت آمیز و یا فعالیتی های سیاسی که با سلیقه حکام این کشور همسو نبوده، به زندان افکنده شده اند.

سازمان های حقوق بشری تاکنون، بارها با صدور بیانیه هایی ضمن محکوم نمودن سرکوب شیعیان و فعالان در بحرین توسط حکومت این کشور و ساختگی دانستن اتهامات فعالان زندانی، خواستار آزاد شدن همه آنها شده اند.

اما بحرین که از حمایت برخی قدرت های غربی و کشورهای ثروتمند منطقه برخوردار است، همچنان به سرکوب مخالفان ادامه می دهد.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا