جهان اسلام

موفقیت ها اطلاعاتی نیروهای عراق در تامین امنیت زیارت میلیونی اربعین

رئیس پلیس نجف اشرف ضمن اعلام موفقیت آمیز بودن طرح امنیتی اربعین حسینی در این استان عراق اعلام کرده در این طرح 23 هزار نیروی امنیتی حضور داشتند.

 

رئیس پلیس نجف اشرف ضمن اعلام موفقیت آمیز بودن طرح امنیتی اربعین حسینی در این استان عراق اعلام کرده در این طرح 23 هزار نیروی امنیتی حضور داشتند.

«مقداد الموسوی» ضمن اعلام این خبر، با اشاره به سنی های تندرو افزود: نگرانی‌هایی امنیتی در مورد حضور تروریست ها در این مراسم وجود داشت، چراکه دشمن اکنون ضعیف شده و نیاز دارد حضور خود را در چنین مراسمی نشان دهد.

او همچنین توضیح داد که پلیس نجف اشرف، برنامه امنیتی خود را پیش از شروع زیارت میلیونی اربعین حسینی از طریق اقدامات پیشگیرانه مثل بازداشت گسترده مجرمان و جنایتکاران و همچنین بررسی امنیتی مناطقی که ممکن است حملات تروریستی در آنجا صورت بگیرد، انجام داد.

به گفته الموسوی نیروی های پلیس، سپس آزمایش‌های منطقه‌ای را برای شکاف‌هایی که ممکن است در برنامه امنیتی وجود داشته باشند، اجرا کرده و حدود ۲۳ هزار نیروی امنیتی را به علاوه نیروهای حمایتی از وزارت کشور که از آغاز محرم تا سالگرد رحلت پیامبر فعال هستند، مستقر کرده است.

همچنین پلیس در استان دیاله در عراق گفته است که ۵ حمله تروریستی برنامه‌ریزی شده را که زائران اربعین حسینی را هدف قرار داده بودند، خنثی کرده است.

در خبری دیگر نیز، فرماندهی عملیات بغداد اعلام کرد که یکی از سرکردگان سنی های تندروی را که قصد داشته زائران جاده بغداد سامرا را هدف حمله انتحاری قرار دهد، به هلاکت رسید و اکنون مانند گذشته تردد میلیونی زائران ادامه دارد.

شایان ذکر است، بسیاری از زائرانی که با پای پیاده خود را در روز اربعین به کربلای معلی رسانده اند، پس از خروج از شهر مقدس کربلا به سمت دیگر شهرهای زیارتی کشور عراق می روند.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا