جهان اسلام

حمله هوایی ائتلاف بین‌المللی به حومه دیرالزور با بمب‌های فسفری

منابع محلی از بمباران یک شهر مرزی واقع در شرق سوریه به وسیله بمب های فسفری جنگنده های ائتلاف تحت رهبری آمریکا خبر دادند.

 

منابع محلی از بمباران یک شهر مرزی واقع در شرق سوریه به وسیله بمب های فسفری جنگنده های ائتلاف تحت رهبری آمریکا خبر دادند.

به گزارش شیعه ویوز به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (SANA)، جنگنده های ائتلاف بین المللی مدعی مبارزه با تروریسم به رهبری آمریکا، طی ساعات گذشته شهرک «هجین» در حومه جنوب شرقی استان مرزی دیر الزور در شرق این کشور را با سلاح های ممنوعه در سطح بین المللی بمباران کردند.

بر اساس این گزارش، منابع محلی در این باره تاکید کردند که ائتلاف تحت رهبری آمریکا چندین منطقه در شهر هجین در فاصله ۱۱۰ کیلومتری شرق شهر دیر الزور را با بمب های فسفری هدف قرار داد.

در حال که منابع مذکور در رابطه با تلفات جانی احتمالی این حمله اظهار نظری نکردند، برخی فعالان در شبکه های اجتماعی تصاویری از حمله ائتلاف بین المللی به شهر هجین را منتشر کردند که استفاده از بمب های فسفری را نشان می دهد.

این در حالی است که به گفته یکی از فعالان برای آشتی طرفهای درگیر در سوریه، بر اساس پروتوکول الحاقی به کنوانسیون سال ۱۹۴۹ ژنو، به کار گیری سلاح های حاوی فسفر سفید ممنوع است؛ با این حال دو هواپیمای مدل اف-۱۵ نیروی هوایی آمریکا با استفاده از بمب های فسفری منطقه هجین را بمباران کردند و در نتیجه آن آتش سوزی های بزرگی در این منطقه روی داده است.

پیشتر نیز ائتلاف تحت رهبری آمریکا به استفاده از بمب های فسفر سفید در حملات هوایی خود به شهر رقه در شمال سوریه در ماه ژوئن سال گذشته میلادی اذعان کرده بود، جایی که این حملات کشته و زخمی شدن ده ها غیر نظامی و خرابی زیادی در منازل مسکونی را در پی داشت.

یادآور می شود که دیده بان حقوق بشر (HRW) اواسط سال گذشته میلادی ضمن اعلام این که در حملات توپخانه ای ائتلاف بین المللی در چارچوب جنگ علیه سن یهای تندروی داعش به ویژه در شهرهای دارای سکنه همچون رقه در شمال سوریه و موصل در شمال غرب عراق از فسفر سفید استفاده شده، بر لزوم عدم استفاده از مهمات چند منظوره همچون سلاح آتش زا برای حمله به افراد و تجهیزات در مناطق مسکونی حتی در حملات زمینی تاکید کرده بود.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا