جهان اسلام

آغاز نمادین پیاده روی اربعین حسینی از جنوبی ترین نقطه کشور عراق

پیاده روی اربعین حسینی 1440 هجری قمری با حرکت از جنوبی‌ترین نقطه عراق در این کشور، آغاز شد.

 

پیاده روی اربعین حسینی 1440 هجری قمری با حرکت از جنوبی‌ترین نقطه عراق در این کشور، آغاز شد.

طی مراسمی صدها تن از شیعیان عراق، پیاده روی اربعین حسینی را با حرکت از جنوبی ترین نقطه کشور عراق در «فاو» به سمت شهر مقدس کربلا آغاز نمودند.

این شیعیان که از ۷۰۰ کیلومتری جنوب شهر مقدس کربلا، پیاده روی خود را آغاز کرده‌اند، در روزهای آینده به موجی میلیونی از شیعیانی تبدیل می‌شوند که همگی با اتحاد در حول محور امام حسین علیه السلام به سمت شهر مقدس کربلا خواهند آمد.

این پیاده روی از منطقه «راس البیشه» از توابع شهرستان «فاو» در استان بصره در حاشیه خلیج فارس شروع شده است.

شرکت کنندگان در این مراسم که از اقشار مختلف مردم هستند، پرچمی را به نشانه شروع نمادین پیاده‌روی اربعین حسینی بالا بردند و با پای پیاده به سمت حرم اباعبدالله الحسین علیه السلام به راه افتادند.

در این مراسم که تحت عنوان «من البحر الی النحر» ـ از دریا تا سر جدا ـ برگزار گردید، از تلاش‌های نیروهای امنیتی در حفاظت از زائران در طول مسیرهای پیاده روی به سوی شهر مقدس کربلا نیز، تقدیر شد.

آغاز پیاده روی زائران اربعین حسینی توسط مجموعه رسانه‌ای امام حسین علیه السلام به صورت زنده از شبکه‌های ماهواره‌ای این مجموعه رسانه‌ای پخش شد.

این مراسم برای ششمین سال متوالی است که در جنوبی‌ترین نقطه عراق به نشانه شروع نمادین پیاده روی میلیونی اربعین حسینی برگزار می‌شود.

مجموعه رسانه‌ای امام حسین علیه السلام نیز در ۵ شبکه وابسته به این مجموعه به زبان‌های فارسی، عربی، انگلیسی، ترکی و اردو با آغاز ایام زیارت میلیونی اربعین حسینی، ویژه برنامه‌هایی را در نظر گرفته که از جمله آن‌ها پخش زنده پیاده روی اربعین در دو نوبت صبح و عصر می‌باشد.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا