جهان اسلام

درخواست پالمان اروپا برای عدم فروش سلاح به عربستان و متحدانش

پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای شدیداللحن حملات ائتلاف سعودی به یمن را محکوم کرده و از اعضای اتحادیه اروپا خواست تا دیگر به عربستان و متحدانش سلاح نفروشند.

 

پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای شدیداللحن حملات ائتلاف سعودی به یمن را محکوم کرده و از اعضای اتحادیه اروپا خواست تا دیگر به عربستان و متحدانش سلاح نفروشند.

در این قطعنامه به موارد متعدد حملات این ائتلاف به غیرنظامیان از جمله در اماکن غیرنظامی و یک اتوبوس حامل کودکان یمنی و همچنین محاصره مناطق تحت کنترل نیروهای یمنی اشاره و تأکید شده است که مردم این مناطق در وضعیت ناگوار انسانی به سر می‌برند.

قطعنامه پارلمان اروپا حملات به غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی در یمن را محکوم کرده و از عربستان سعودی و متحدانش، خواسته تا بیش از پیش محاصره جاری علیه یمن را کاهش دهند.

این قطعنامه غیرالزام‌آور همچنین، بار دیگر از تمامی اعضای اتحادیه اروپا خواسته تا از فروش جنگ‌افزار و تجهیزات نظامی به عربستان سعودی، امارات متحده عربی و دیگر اعضای ائتلاف سعودی، دولت مستعفی یمن و دیگر طرف‌های درگیر در این کشور، خودداری کنند.

محکومیت حمله به آثار باستانی یمن، درخواست برای تسهیل فرآیند سیاسی، درخواست برای تدوین گزارشی از وضعیت حقوق بشر در یمن و درخواست ارجاع این قطعنامه به دولت‌های عضو اتحادیه اروپا، و سازمان ملل متحد از دیگر بندهای این قطعنامه ۸ صفحه‌ای است.

گفتنی است عربستان از روز ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی، حملات گسترده ای را به بهانه بازگرداندن قدرت به عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی و فراری علیه یمن آغاز کرد.

این حملات تاکنون جان بیش از 14 هزار تن از یمنی ها را گرفته و بسیاری از زیرساخت های این کشور را ویران ساخته است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا