جهان اسلام

جذب دختران افغان توسط سنی های تندرو برای عملیات انتحاری

«محمد عارف رحمانی» نماینده مجلس افغانستان تصریح کرد سربازگیری سنی های تندرو از بین زنان و دختران جوان باعث نگرانی شدید شده است.

 

«محمد عارف رحمانی» نماینده مجلس افغانستان تصریح کرد سربازگیری سنی های تندرو از بین زنان و دختران جوان باعث نگرانی شدید شده است.

وی افزود: گروه های تروریستی به راحتی از بین نوجوانان و جوانان و دانشجویان در دانشگاه ها سربازگیری می کنند که این نگران کننده است.

نماینده مردم استان غزنی در مجلس افغانستان با بیان اینکه رویکرد تازه گروه های تروریستی از جمله داعش، قتل عام مردم است تصریح کرد: دستگاه های امنیتی باید به طور جدی برای مقابله با این خطر اقدام کنند.

وی ادامه داد: نیروهای امنیتی تاکنون تعدادی از افرادی که اقدام به جذب دختران ،جوانان و نوجوانان در مدارس دینی و دانشگاهها می کردند دستگیر نموده اند که نمونه آن دختری 13 ساله است که برای عملیات انتحاری در ننگرهار آموزش دیدیه بود.

این نماینده مجلس افغانستان، با انتقاد از سرفصل دروس در مدارس و دانشگاهها و کاهش نظارت بر این مراکز خاطرنشان کرد: اگر وزارت آموزش و پرورش توجه جدی نکند سرباز گیری سنی های تندرو در مدارس تبدیل به فاجعه ای جدی خواهد شد.

وی هرچند گفت که تاکنون ریشه برون مرزی داعش در افغانستان شناخته نشده، اما تاکید کرد: عناصری از اویغورهای چین، چچن و ازبکستان در ایالت های «ننگرهار»، «سرپل» و «جوزجان» حضور دارند که برای پیوستن به داعش از وزیرستان وارد افغانستان شده اند.

این نماینده مجلس افغانستان با بیان اینکه شواهدی در دست است که تعدادی از افراد شبکه حقانی نیز به داعش پیوسته اند،گفت: اگر این ادعا صحت داشته باشد؛ دستگاه های نظامی و امنیتی در آن دخیل بوده اند.

وی با طرح این ادعا که در سه سال گذشته شبکه حقانی مسئولیت هیچ حمله ای را در افغانستان به عهده نگرفته، اظهار داشت: این سنی های تندرو در افغانستان بین 4 تا 12 هزار نیرو داشتند که از آن به عنوان نیروی ویژه سنی های تندروی طالبان یاد می شد و ما نمیدانیم آنها کجا هستند.

لازم به یادآوری است، پیش از آغاز دهه محرم در افغانستان، اداره امنیت ملی این کشور با انتشار اطلاعیه و نشر یک ویدئو از بازداشت 26 تن از سنی های تندروی داعش در کابل خبر داد که قصد حمله به مراسم عزاداری عاشورا را داشتند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا