جهان اسلام

آغاز تدابیر شدید امنیتی در ایالت سند پاکستان

«سید مراد علی شاه» سر وزیر ایالت سند در جلسه ویژه تامین امنیت ماه محرم دستور استقرار نظامیان و به کار گیری تدابیر شدید امنیتی جهت حفظ امنیت مجالس عزای حسینی را صادر کرد.

 

«سید مراد علی شاه» سر وزیر ایالت سند در جلسه ویژه تامین امنیت ماه محرم دستور استقرار نظامیان و به کار گیری تدابیر شدید امنیتی جهت حفظ امنیت مجالس عزای حسینی را صادر کرد.

وی تصریح کرد: در تمام ایالت سند هزار و 996 حسینه و امام بارگاه وجود دارد که در آن مراسم عزاداری برگزار می‌شود.

مراد علی شاه گفت: از این تعداد 367 حسینیه در شهر کراچی، 590 حسینیه در شهر حیدر آباد، 118 حسینیه در میرپور خاص، 93حسینیه در شهید بی نظیر آباد، 374 حسینیه در شهر سکهر، و 456 حسینیه در شهر دویژن وجود دارند.

سر وزیر ایالت سند افزود: طبق بررسی های ما از این حسینیه ها به طور مجموع 3هزار و 513 دسته عزاداری خارج می‌شود که 319 دسته عزاداری با خطر شدید حمله تروریستی مواجه هستند.

وی ادامه داد: هزار و 59 دسته عزاداری دارای امنیت نسبی و 2هزار و 135 دسته عزاداری دارای امنیت کامل هستند.

در پی دستور این مقام پاکستانی، 69 هزار و 545 نیروی نظامی با هدف تامین امنیت دسته های عزاداری و مجالس عزای حسینی فعالیت خواهند کرد.

گفتنی است از این تعداد 17 هزار و 558 در شهر کراچی و 16 هزار و 816 نیروی نظامی در شهر حیدرآباد مستقر خواهند شد.

همچنین قرار است مسیر دسته های عزاداری به خصوص در شهر کراچی توسط دوربین های مداربسته و شبکه‌های درون سازمانی کنترل شوند.

مراد علی شاه از مسئولین امنیتی ایالت سند خواسته است تمام دروبین‌هایی که برای نظارت بر حوزه های اخذ رای در انتخابات اخیر استفاده شده‌اند را برای کنترل امنیتی در ماه محرم نیز استفاده کنند.

شایان ذکر است، کراچی بزرگترین شهر پاکستان در ایالت سند واقع شده و هر ساله ده‌ها میلیون تن از شیعیان پاکستانی مراسم محرم الحرام را با شوری وصف ناشدنی در این ایالت و دیگر ایالت‌های پاکستان برگزار می‌کنند.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا