جهان اسلام

تیتر تحریک آمیز روزنامه کویتی علیه شیعیان در آستانه ماه محرم و واکنش محافل مختلف این کشور

در پی انتشار تیتر تحریک آمیز روزنامه «الرای» کویت علیه شیعیان،  فعالان و شهروندان این کشور خواستار تحریم این روزنامه و اتخاذ اقدامات قانونی علیه آن شدند.

 

در پی انتشار تیتر تحریک آمیز روزنامه «الرای» کویت علیه شیعیان، فعالان و شهروندان این کشور خواستار تحریم این روزنامه و اتخاذ اقدامات قانونی علیه آن شدند.

این روزنامه در شماره روز گذشته خود درباره موسم عاشورای حسینی مقاله ای با این تیتر منتشر کرده بود که«حسینیه ها در ماه محرم به عدم اهانت به صحابه متعهد شدند»؛ تیتری که واکنش تند شخصیت ها ومحافل مختلف این کشور را به همراه داشته و این روزنامه را به ترویج فرقه گرایی متهم دانستند.

در همین راستا «هانی حسین» یک وکیل کویتی ، در توییترش نوشت که به زودی علیه این روزنامه به دلیل نقض قوانین شکایت خواهد کرد.

وی در عین حال با اشاره به اینکه نسبت به نتیجه شکایت خود خوشبین نیست، تصریح کرد: ارائه شکایت علیه این روزنامه وظیفه ملی است.

«صالح عاشور» یکی از نمایندگان شیعیان در پارلمان کویت نیز تیتر روزنامه الرای را محکوم کرد و گفت: این عنوان باعث می شود برخی تصور کنند که حسینیه ها جایی برای اهانت به صحابه است.

عاشور ادامه داد: این موضوع اتهام زنی به حسینیه هایی است که همواره با سیره اهل بیت علیهم السلام چراغ راه افراد سرگردان بوده و هستتند.

وی از روزنامه الرای خواست به دلیل این اقدام تحریک آمیز غیرموجه عذرخواهی کند و از وزارت رسانه و حکومت کویت خواست در این خصوص ایفای نقش کنند.

«صلاح الفضلی» نویسنده کویتی نیز در واکنش به تیتر تحریک آمیز این روزنامه گفت: هر سال در آستانه ماه محرم، برخی رسانه ها و جراید نظیر الرای والسیاسیه، احساسات فرقه گرایانه را به منظور فتنه آفرینی در جامعه ترویج می کنند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا