جهان اسلام

افشای جزئیات دیگر از پرونده مرگ مشکوک حاجی عراقی در مسجدالحرام

خانواده حاجی عراقی به قتل رسیده در مسجد الحرام در این باره افشاگری کردند.

 

خانواده حاجی عراقی به قتل رسیده در مسجد الحرام در این باره افشاگری کردند.

خانواده «حمید حسین» که چند روز پیش خبر مرگ وی در صحن مسجدالحرام اعلام شد، تاکید کرده‌اند وی هیچ مشکل روحی یا روانی نداشته و ادعای خودکشی وی بی‌پایه و اساس است.

به گزارش شیعه ویوز، شبکه عراقی سومریه نیوز، در گزارشی درباره این حاجی عراقی آورده است : حادثه درگذشت این شهروند عراقی که عادی نیست، پیش از تکمیل فریضه حج صورت گرفته و مسئولان و طرف‌های رسمی(سعودی) مدعی شده بودند که این حاجی عراقی پس از آنکه در معرض حمله عصبی و تشنج و اضطراب قرار گرفت، خودکشی کرده است.

اما خانواده وی این ادعا را رد کرده و تاکید کرده اند که فرزندشان یک روز پیش از این حادثه با خانواده‌اش تماس گرفته و همه چیز رو به راه بوده و مشکلی وجود نداشته است.

این شبکه به نقل از اعضای خانواده حاجی عراقی تاکید کرد تماس وی یک روز قبل از این حادثه نشان می‌دهد که وی از صحت و سلامت کامل برخوردار بوده است و ما از این خبر رسانه‌ها به اینکه حاج حسین خودکشی کرده، غافلگیر شدیم.

بر اساس این گزارش خانواده این حاجی به قتل رسیده، هیئت حج و وزارت خارجه عراق را مسئول برملا شدن ابهامات حادثه مرگ فرزندشان در صحن مسجدالحرام و بررسی دوربین‌هایی که این صحنه را ضبط کرده،‌اعلام کرده و از آنها خواسته‌اند این پرونده را به طور جدی دنبال نموده و حقیقت را روشن کنند.

آنها همچنین خواستار انتقال پیکر فرزندشان به عراق و بررسی ابهامات مرگ وی شدند.

آنها نمی‌دانند که پیکر فرزندشان چه زمانی وارد عراق می‌شود، با این حال مسئولان وزارت خارجه و هیئت حج عراق را مسئول روشن شدن ابهامات این پرونده می‌دانند.

«ریاض غالی الساعدی» نماینده سابق پارلمان عراق نیز با اعلام این که از کودکی با «حمید حسین» دوست بوده و او را به خوبی می شناسد، ضمن رد خودکشی این حاجی عراقی بر دست داشتن حکومت سعودی در این حادثه تاکید کرده و از دولت عراق و وزارت خارجه این کشور خواست در این زمینه تحقیق کنند.

این در حالی است که عربستان سعودی پس از گذشت چند روز از این حادثه، همچنان از تحویل جسد این حاجی عراقی به کشور عراق امتناع می کند.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا