جهان اسلام

کاهش هزینه ویزا برای زائران ایرانی در ماه محرم الحرام

هزینه روادید ورود به عراق جهت زیارت عتبات مقدس در ماه محرم کاهش می‌یابد.

 

هزینه روادید ورود به عراق جهت زیارت عتبات مقدس در ماه محرم کاهش می‌یابد.

به گزارش شیعه ویوز، سازمان گردشگری عراق امروز یکشنبه، از صدور بخش نامه‌ای جهت تخفیف هزینه ویزا، برای زائران ایرانی، در خلال ماه محرم الحرام خبر داد.

«محمد الرفیعی» مدیر رسانه‌ای سازمان گردشگری عراق گفته؛ دولت عراق با صدور بخش نامه‌ای قیمت ویزا برای زائران ایرانی را کاهش داده است.

او دلیل کاهش قیمت ویزا را تسهیل ورود بیشترین تعداد زائر، برای زیارت عتبات عالیات بیان کرد.

الرفیعی گفته موضوع حذف صدور روادید از طرف دولت ایران، در سیاست مقابله به مثل را منتفی می‌داند.

مدیر رسانه‌ای سازمان گردشگری عراق می‌گوید کاهش تردد زائران ایرانی به کشور عراق جهت زیارت عتبات عالیات باعث شده تا رکود محسوسی را در زمینه اقتصادی و اشتغال زایی در عراق شاهد باشیم.

وی گفته دولت عراق سرمایه گذاری ویژه‌ای را جهت ایجاد رونق اقتصادی در این کشور در زمینه گردشگری کرده است و در این بین زائران ایرانی رقم قابل توجهی را به خود اختصاص می‌دهند.

پیش از این «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق نیز اعلام کرده بود با تصویب هیأت دولت عراق، هزینه روادید زائران اربعین حسینی امسال کاهش می‌یابد.

العبادی گفته بود: رعایت وضعیت اقتصادی زوار ایرانی که به دلیل سقوط ارزش پول این کشور ایجاد شده، یکی از دلایل اصلی این تصمیم است؛ چرا که آنان برای کار تجاری به عراق نمی‌آیند.

گفتنی است سالانه میلیون‌ها زائر ایرانی – بخصوص در ایام عاشورا و اربعین حسینی – به منظور زیارت عتبات عالیات به عراق سفر می‌کنند.

هنوز مسئولان عراقی هزینه روادید ویژه محرم و اربعین حسینی را اعلام نکرده‌اند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا