جهان اسلام

سازمان جهانی نفی خشونت: رخدادهای یمن تحمل نشدنی است

سازمان جهانی نفی خشونت حملات خونبار ائتلاف علیه یمن به سرکردگی عربستان را محکوم کرد.

 

سازمان جهانی نفی خشونت حملات خونبار ائتلاف علیه یمن به سرکردگی عربستان را محکوم کرد.

در پی جنایت خونبار اخیر علیه ملت یمن و قربانی شدن کودکان و بی پناهان، سازمان جهانی نفی خشونت «مسلمان آزاد» بیانیه ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: دگرباره قتل عامی در یمن صورت گرفت که ده ها تن از کودکان بی گناه و بی دفاع را به خاک و خون کشید؛ قربانیانی که هیچ گناهی نداشتند جز اینکه در نقطه و زمانی خطیر، در جنگی وحشیانه حضور داشتند و البته هیچ تأثیر، تقصیر و اراده ای در برپایی آن نداشتند.

تنور جنگ در آن سرزمین سالهاست که تفتان است و جان بی گناهان از خرد و کلان و مرد و زن را می گیرد و اقدامات و مطالبات بین المللی نیز نتوانسته است از شدت آن بکاهد.

در این میان مردم بی دفاع و بی پناه یمن قربانی بزرگ طرف های منازعه هستند؛ منازعه و جنگی که بی اعتنا و بی پروا نسبت به میلیون ها تن از ساکنان یمن که طعمه گرسنگی، کمبود دارو و پیامدهای یک جنگ تمام عیار وحشیانه هستند، می تازد و ویران می کند و می کشد.

در ادامه این بیانیه آمده است: اخیراً ده ها کودک هدف حمله موشکی هواپیمای ائتلاف بر ضد حوثی ها قرار گرفتند و به خاک و خون کشیده شدند و سرنشین هواپیمای مهاجم حتی در ماهیت سواران اتوبوس مورد حمله خود دقت نکرد و به این ترتیب چهره کریه و زشت جنگِ در حال جریان به نمایش گذاشته شد. آنچه رسانه ها در این موضوع به آن پرداخته اند جزئی اندک از فاجعه بزرگی است که مردم یمن در سرزمین جنگ زده خود با آن دست و پنجه نرم می کنند و از آن در رنج و محنت هستند.

امروز ملت یمن زیر یوغ یک فاجعه بزرگ انسانی قرار دارند که در برابر انظار جامعه جهانی صورت می گیرد و این جامعه در برابر این قضیه فقط به اظهارات و صدور بیانیه ای منفعلانه و بی اثر بسنده کرده است که در متوقف کردن این قتل عام ها و فروپاشی و نابودی سرمایه انسانی، زیست محیطی و اقتصادی هیچ اثری نداشته است. چنین رفتار و واکنشی ائتلاف و فرماندهان آن را به بی اعتنایی روزافزون به جان ملتِ سرکوب شده یمن واداشته است.

جنگ یمن که مردم بی گناهِ خردسال و بزرگسال هیزم تنورِ آن هستند لکه بدنامی و ننگی است بر پیشانی جامعه بشری و انسانیت و جامعه ای که نتوانسته است این جنگ ظالمانه و نابرابر را متوقف کند؛ جنگی که هزینه سنگین بشری را در تمام عرصه های انسانی بر یمن تحمیل کرده است.

در پایان بیانیه سازمان جهانی نفی خشونت «مسلمان آزاد» آمده است: این سازمان جنایت زشت و نکوهیده ای را که ائتلاف سعودی بر ضد کودکانِ بی گناه روا داشته به شدت محکوم می کند و از سازمان ملل متحد می خواهد هرچه زودتر برای متوقف کردن این جنگ خونبار اقدام کند و با هر وسیله ای آن را به پایان برساند تا از تکرارشدن آن به دست و از سوی نیروهای عربستان سعودی و امارات جلوگیری کند و محاصره همه جانبه ای که بر ضد یمنی ها صورت گرفته و آنان از آن به شدت در رنج و سختی هستند، فرو شکند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا