جهان اسلام

سازمان عفو بین الملل : دادگاه های بحرین روزی وحشتناک را برای عدالت رقم زدند

در بیانیه سازمان عفو بین الملل آمده است: اعترافاتی که با زور گرفته شده، احکام صادره علیه این افراد با غیر عادلانه کرده است.

به گزارش شیعه ویوز ، سازمان عفو بین الملل محاکمه 50 نفر از مخالفان بحرینی را به اتهام پیوستن به تشکل چهارده فوریه در بحرین به روزی وحشتناک برای عدالت توصیف کرد.

سازمان عفو بین الملل با اشاره به برگزاری دادگاه تعدادی از اعضای تشکل چهارده فوریه و صدور احکام حبس دراز مدت برای آنها با صدور بیانیه ای اعلام کرد: شکایاتی از به کارگیری شوک برقی و ابزارهای شکنجه برای گرفتن اعتراف از اعضای تشکل چهارده فوریه دریافت شده است.

در بیانیه سازمان عفو بین الملل آمده است: اعترافاتی که با زور گرفته شده، احکام صادره علیه این افراد با غیر عادلانه کرده است.

از سوی دیگر فیلیپ لوتر مدیر خاورمیانه و شمال آفریقای سازمان عفو بین الملل بیان کرد: آنچه در این روز(روز محاکمه اعضای تشکل چهارده فوریه) گذشت به مثابه روزی وحشتناک برای عدالت در بحرین به شمار می رود.

وی افزود: مسئولان رژیم بحرین به افراد این تشکل لفظ تروریست اطلاق کرده اند و سپس آنها را در معرض انواع شکنجه قرار داده اند تا از آنها اعتراف بگیرند.

خاطرنشان می شود که رژیم آل خلیفه در دادگاهی فرمایشی تعدادی از مخالفان بحرینی را به اتهام وابستگی به تشکل چهارده فوریه به زندان محکوم کرد و در حالی که برای پلیس هایی که بحرینی ها را به شهادت رسانده بودند دو سال حکم صادر کرده بود برای اعضای این تشکل بیش از ده سال و پانزده سال حکم صادر کرده است.

 

{flvremote}http://dl.shiawaves.com/persian/videos/9207/0256/02-256.flv{/flvremote}

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا