جهان اسلام

جهان، عزادار شهادت نهمین امام مسلمانان، حضرت امام جواد عليه السلام

شیعیان در سراسر جهان، در سال روز شهادت امام نهم، حضرت «جوادالائمه عليهم السلام»، به عزاداری پرداختند.

 

شیعیان در سراسر جهان، در سال روز شهادت امام نهم، حضرت «جوادالائمه عليهم السلام»، به عزاداری پرداختند.

با فرا رسیدن سال روز شهادت امام محمد تقى عليه السلام، شیعیان در سراسر جهان ضمن عرض تعزيت به ساحت مقدس حضرت «مهدی» (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، آیین های عزاداری برپا کردند.

آستان مقدس کاظمین در ایام شهادت حضرت امام جواد علیه السلام، شاهد حضور خیل عظیم زائرانی است که خود را از راه دور و نزدیک به این مکان مقدس رساندند تا در شب و روز شهادت امام نهم، به سوگواری و عزاداری بپردازند.

تولیت آستان مقدس کاظمین تمام تلاش خود را برای ارائه بهترین خدمات ویژه به  زائرین، به کار بسته است. خدمات بهداشتی، تغذیه، آب آشامیدنی، و استراحتگاه پیش بینی شده، تا زائرین گرامی با خیالی آسوده در مراسم سوگواری و عزاداری شرکت کنند.

هيئت ها و تكيه ها و موكب ها در جاي جاي اين شهر مقدس، به منظور اقامه ی عزا و خدمت رسانى به زائرین برپا شده اند.

جمعیتی انبوه از شیعیان، برای عرض تسلیت به حرم مطهر اين امام همام در شهر مقدس كاظمين آمدند و در آستان مقدس كاظمين به عزادارى پرداختند.

سایر شيعيان نیز، در شهرهاى مقدس مشهد و قم، عزاى اين امام همام را برپا داشتند.

بیت مرجعیت شیعه «آیت الله العظمی شیرازی»(مدظله) نیز با برپایی خیمه عزا، شاهد حضور شیعیان و محبین اهل بیت علیهم السلام از کشورهای مختلف بود.

در این مجالس که با حضور جمعی از فضلاء، روحانیون، اساتید، طلاب و عموم محبان اهل بیت علیهم السلام برگزار شد، سخنرانان به ذکر فضایل و مناقب و ابعاد شخصیتی و بيان گوشه هايی از زندگانى پربركت امام جواد عليه السلام پرداختند و ذاکران اهل بیت علیهم السلام در عزای آن حضرت مرثیه سرایی کردند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا