جهان اسلام

محکومیت حمله ائتلاف سعودی به مردم یمن از سوی اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا با صدور بیانیه ای حملات جنگنده های ائتلاف سعودی به غیرنظامیان در یمن را محکوم کرد.

 

اتحادیه اروپا با صدور بیانیه ای حملات جنگنده های ائتلاف سعودی به غیرنظامیان در یمن را محکوم کرد.

اتحادیه اروپا به اقدامات جنایت بار ائتلاف سعودی در یمن واکنش نشان داد و با صدور بیانیه ای بمباران غیرنظامیان یمنی از سوی جنگنده های این ائتلاف را محکوم کرد.

این بیانیه با اشاره به فجایع انسانی بی شمار ناشی از حملات متجاوزان به یمن، از آنها خواست از هدف قرار دادن غیرنظامیان خودداری کنند.

سازمان صلیب سرخ جهانی نیز با صدور بیانیه ای به حمله ائتلاف متجاوز سعودی به یک بیمارستان و بازار ماهی فروشان در شهر الحدیده واکنش نشان داد.

در بیانیه صادره از سوی این سازمان آمده است: انفجارهای صورت گرفته در مناطق مسکونی در بازار ماهی فروش ها اطراف بیمارستان الثوره شهر الحدیده ده ها شهید و مجروح برجای گذاشت.

پیشتر منابع محلی یمنی اعلام کرده بودند که بیمارستان الحدیده در غرب یمن هدف حملات هوایی جنگنده های سعودی قرار گرفته است و در جریان آن 26 غیر نظامی شهید و 35 نفر دیگر مجروح شدند. همزمان با حمله جنگنده های ائتلاف سعودی به بیمارستان الحدیده، بازار ماهی فروشان المحوات، در این استان نیز بمباران شد که در جریان این دو حمله مرگبار، 52 غیر نظامی شهید و بیش از 100 نفر مجروح شدند.

این در حالی است که بسیاری از تسلیحات استفاده شده در جنگ یمن توسط کشورهای برخی کشورهای اروپایی به عربستان سعودی و کشورهای ائتلاف همراهش مانند امارات فروخته .شده است

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا