جهان اسلام

پایان عملیات انتقال ساکنان شهرهای فوعه و کفریا به حلب سوریه

با وجود کارشکنی سنی های تندرو و گروگان گرفتن 900 نفر از ساکنان شهرهای شیعه نشین «فوعه» و «کفریا» در سوریه، سرانجام این افراد آزاد شدند و به «حلب» انتقال یافتند.

 

 با وجود کارشکنی سنی های تندرو و گروگان گرفتن 900 نفر از ساکنان شهرهای شیعه نشین «فوعه» و «کفریا» در سوریه، سرانجام این افراد آزاد شدند و به «حلب» انتقال یافتند.

 بامداد پنج شنبه 28 تیرماه روند انتقال ساکنان شهرهای شیعه‌ نشین فوعه و کفریا در استان ادلب سوریه آغاز شده بود.

براساس توافق با عناصر تروریستی، قرار بود که بقیه ی ساکنان فوعه و کفریا که تعدادشان به 7هزار نفر می‌ رسید، با 121 اتوبوس از این شهرها خارج شوند و به مراکز اقامت موقت در منطقه جبرین در حلب انتقال یابند.

 روند اجرای توافق تا شامگاه ادامه داشت و نزدیک به    6 هزار  نفر از شیعیان طی سه مرحله از فوعه و کفریا وارد مرکز اقامت موقت «جبرین» شدند. اما سنی های تندرو در آخرین مرحله خروج اتوبوس ها، نزدیک به 900 نفر از اهالی این شهرها را گروگان گرفتند و به آنان اجازه حرکت ندادند.

سرانجام صبح روز جمعه آخرین گروه از اتوبوس های حامل 900 نفر از ساکنان فوعه و کفریا، از ریف ادلب وارد منطقه جبرین شدند.

 منابع خبری اعلام کردند که علت گروگان گرفته شدن آنان نیز اختلاف میان سنی های تندرو بوده است.

 این افراد به مراکز اقامت موقت انتقال یافتند و خدمات اولیه نیز در اختیار آنان قرار گرفت.

 به گفته مسئولان اجرای این کوچ اجباری، با رسیدن  اتوبوس ها، عملیات انتقال ساکنان فوعه و کفریا از ریف ادلب به صورت کامل به پایان رسیده و هیچ کس در این در این دو شهر باقی نمانده است. 

 کوچ اجباری شیعیان این دو شهر در حالی صورت گرفت که آن ها از آغاز ناآرامی های سوریه تا کنون در محاصره سنی های تندرو بودند که این محاصره، مدت  سه سال به صورت محاصره ی کامل بود.

 در حین این جابه جایی، برخی سنی های تندرو با سنگ شیشه اتوبوس های حامل شیعیان را شکستند و آنان را تهدید به مرگ کردند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا