جهان اسلام

قاری عراقی برنده جایزه بین‌المللی «کتارا»

یک قاری عراقی، رتبه نخست دومین دوره مسابقات بین‌المللی جایزه سالانه مؤسسه «کتارا»ی قطر را کسب کرد.

 

یک قاری عراقی، رتبه نخست دومین دوره مسابقات بین‌المللی جایزه سالانه مؤسسه «کتارا»ی قطر را کسب کرد.

دومین دوره مسابقات بین‌المللی تلاوت قرآن قطر موسوم به «جایزه کتارا» با شعار «صوت‌های خود را با قرآن زینت دهید» با معرفی ۵ نفر برتر به کار خود پایان داد.

در پایان این مسابقات، صباح خلف از عراق، محمد مفتاح بشیر از لیبی، محمد نیازی عبدالعزیز از مصر، یونس محمد مهرا از سوریه، و محمد عزیوی از مراکش توانستند جایگاه اول تا پنجم را از آن خود کنند و به ترتیب مبلغ ۵۰۰ هزار ریال قطری، ۴۰۰ هزار، ۳۰۰ هزار، ۲۰۰ هزار و ۱۰۰ هزار ریال قطری به آن‌ها اهدا شد.

خالد بن ابراهیم سلیطی، مدیر مؤسسه فرهنگی «کتارا» در این باره گفت: این مسابقات با هدف کشف استعدادهای قرآنی و حمایت از آن‌ها و همچنین، معرفی آنها به جهانیان به عنوان قاریان جدید و نوظهور برگزار شد.

اعضای کمیته داوران نیز از سطح بالای شرکت‌کنندگان و رعایت احکام تلاوت و تجوید از سوی آن‌ها، حسن ادا و زیبایی صوت قراء و مهارت آن‌ها در استفاده از مقامات و متناسب با مضمون آیات تقدیر کردند.

یادآور می‌شود، ۱۴۲۹ شرکت‌کننده از ۵۵ کشور در مرحله ابتدایی دومین دوره مسابقات بین‌المللی تلویزیونی تلاوت قرآن جایزه «کتارا» به رقابت پرداختند که ۱۲۷۳ شرکت‌کننده از ۱۸ کشور عربی و ۱۵۶ نفر از ۳۷ کشور غیرعربی بودند.

در مرحله ابتدایی این مسابقات، هر شرکت‌کننده باید سه قطعه از آیات قرآن را به مدت پنج دقیقه تلاوت می‌کرد که یک بخش آن‌ها باید به صورت ترتیل و دو بخش دیگر به صورت تجوید و براساس مقامات معروف بود و آن را به صورت غیرحضوری برای کمیته برگزارکننده مسابقات ارسال می‌کرد که در نهایت کمیته گزینش از میان شرکت‌کنندگان، صاحبان ۱۰۰ صوت برتر را برای حضور در مرحله مقدماتی این رقابت‌ها در دوحه انتخاب کرد.

نخستین دوره مسابقات بین‌المللی تلویزیونی تلاوت قرآن «کتارا»، ماه رمضان گذشته به مدت ۲۱ روز به طول انجامیده بود.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا