جهان اسلام

پزشکان بدون مرز: ائتلاف سعودی مرکز درمان وبا در یمن را بمباران کرد

یک سازمان بین المللی غیر دولتی تاکید کرد که ائتلاف متجاوز تحت رهبری عربستان سعودی یک مرکز درمان وبا در یمن را بمباران کرده است.

 

یک سازمان بین المللی غیر دولتی تاکید کرد که ائتلاف متجاوز تحت رهبری عربستان سعودی یک مرکز درمان وبا در یمن را بمباران کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، سازمان پزشکان بدون مرز (MSF) بعد از ظهر امروز (دوشنبه) ضمن اعلام این که یک مرکز پزشکی وابسته به این سازمان در شهرستان ساحلی «عبس» در غرب استان مرزی حجه در شمال غرب یمن هدف حمله ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان سعودی قرار گرفته، این حمله را نشان دهنده عدم احترام به تاسیسات پزشکی و بیماران توصیف کرده و از توقف فعالیت خود در آن جا به صورت موقت خبر داد.

بر اساس این گزارش، این سازمان در پیامی در شبکه اجتماعی توییتر بدون آن که چگونگی انجام حمله را توضیح دهد، در این باره آورده است: این حمله ائتلاف سعودی که امروز مرکز درمان وبا وابسته به سازمان پزشکان بدون مرز در عبس را هدف قرار داده، نشان دهنده عدم احترام کامل به تاسیسات پزشکی و بیماران است و چه عمدی باشد چه ناشی از سهل انگاری، به هیچ وج قابل قبول نیست.

پزشکان بدون مرز همچنین از «ژوائو مارتینز»، رئیس هیئت نمایندگی خود در یمن نقل کرد: سازمان پزشکان بدون مرز برای اطمینان از جان کارمندان و بیماران خود، فعالیت هایش در شهرستان عبس را به صورت موقت تعلیق نموده است.

حمله عربستان سعودی به مراکز پزشکان بدون مرز در یمن، سابقه داشته و این اولین حمله هواپیماهای عربستان نیست.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا