جهان اسلام

گروهی از سنی های تندروی پاکستان، خواستار تعطیلی رسمی روز شهادت امیرالمومنین شدند!

سنی های تندروی پاکستان در ترفندی خبیثانه، با هدف تعطیل رسمی شدن روز هلاکت معاویه و یزید، خواستار تعطیلی رسمی روز شهادت امیرالمومنین علی علیه السلام شدند. 

 

سنی های تندروی پاکستان در ترفندی خبیثانه، با هدف تعطیل رسمی شدن روز هلاکت معاویه و یزید، خواستار تعطیلی رسمی روز شهادت امیرالمومنین علی علیه السلام شدند. 

«حافظ حسین احمد» یکی از رهبران گروه افراطی و تروریستی «سپاه صحابه»، به هنگام راه پیمایی شیعیان به مناسبت روز «یوم علی علیه السلام»، در مقابل دفتر مطبوعاتی لاهور حضور یافت و در سخنانی گفت: حضرت علی داماد پیامبر اسلام است که از کودکی با پیامبر بود و در 26 جنگ حضور داشت و همه به شجاعت آن حضرت واقفند. 

این رهبر افراطی گروه تروریستی، در ادامه خود را دل سوز شیعیان معرفی کرد و گفت: پس دولت باید روز شهادت چنین شخصیت بزرگی را تعطیل رسمی اعلام کند.

گفتنی است این گروه افراطی قبلا چندین بار با برگزاری تظاهرات، خواهان تعطیلی رسمی روز مرگ معاویه و یزید شده بودند ولی به نتیجه نرسیدند، بنابراین،  با این حیله ی جدید می خواهند کار ناموفق خودشان را به ثمر برسانند. 

این گروه تکفیری ادّعا دارند پیرو دین پیامبر اسلام (صلى الله علیه وآله) هستند و از این رو خود را «سپاه صحابه» نامیده اند،  اما از  سنی های تندرو و عناصر تروریستی تشکیل شده اند.

گروه تکفیری و تروریستی «سپاه صحابه»،  در اوایل دهه 1980 میلادی توسّط یک مبلّغ سنّی وهابی به نام «مولانا حق نواز جهنگوى» تاسیس شد. 

یکى از اهداف مهمّ این گروه، مبارزه با عزادارى امام حسین علیه السلام است. 

این گروه از سنی های تندرو، بارها از دولت پاکستان خواسته اند تا ضمن برچیدن تمام امام باره ها و حسینیه های شیعیان، از برگزارى مراسم عزادارى عاشورا در کلّیه مدارس و دانشگاه ها جلوگیرى کند.

البتّه این تقاضا هیچ گاه از طرف دولت پاکستان مورد قبول قرار نگرفته است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا